| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Mesleğine Giriş | EBB 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM BİLİMLERİ HAKKINDA GENEL BİR BİLGİYE VE ÖNGÖRÜYE SAHİP OLMALARINI SAĞLAMAK |
| Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİNİ TANIMLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | EĞİTİMİN SOSYAL, POLİTİK VE EKONOMİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | EĞİTİMİN BAZI ALANLARLA (PSİKOLOJİ,FELSEFE,HUKUK,EKONOMİ) İLİŞKİLERİNİ YORUMLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE GENEL İŞLEYİŞİNİ ÖRNEKLER | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARINI KARŞILAŞTIRIR | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ | |
| 2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | |
| 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | |
| 4 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | |
| 5 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | |
| 6 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | |
| 7 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | |
| 8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | |
| 9 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ve FELSEFESİ | |
| 10 | ARA SINAV | |
| 11 | EĞİTİM VE HUKUK | |
| 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | |
| 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAMA | ||||||||||
| 2 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAMA | ||||||||||
| 3 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİNİ TANIMLAR | ||||||||||
| 4 | EĞİTİMİN SOSYAL, POLİTİK VE EKONOMİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR | ||||||||||
| 5 | EĞİTİMİN BAZI ALANLARLA (PSİKOLOJİ,FELSEFE,HUKUK,EKONOMİ) İLİŞKİLERİNİ YORUMLAR | ||||||||||
| 6 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE GENEL İŞLEYİŞİNİ ÖRNEKLER | ||||||||||
| 7 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARINI KARŞILAŞTIRIR |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 81 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||