| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik I | FIZ 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve Vektörler | [1] Sayfa 1-23, 58-75 |
| 2 | Bir Boyutta Hareket | [1] Sayfa 23-57 |
| 3 | Bir Boyutta Hareket | [1] Sayfa 23-57 |
| 4 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 76-109 |
| 5 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 76-109 |
| 6 | Hareket Kanunları | [1] Sayfa 110-150 |
| 7 | Dairesel Hareket | [1] Sayfa 151-181 |
| 8 | İş ve Kinetik Enerji | [1] Sayfa 182-213 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | İş ve Kinetik Enerji | [1] Sayfa 182-213 |
| 11 | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 214-250 |
| 12 | Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar | [1] Sayfa 251-291 |
| 13 | Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar | [1] Sayfa 251-291 |
| 14 | Katı Cisimlerin Sabit bir Eksen Etrafında Dönmesi | [1] Sayfa 292-326 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Fen ve Mühendislik için Fizik I (Mekanik), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 |
| Ders Kaynakları | [2] Fizik I (Mekanik), F.J.Keller, W.E.Gettys, M.J.Skove, Çeviri Editörü: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006 [3] Modern Üniversite Fiziği,Cilt-1(Mekanik), Çevirisi:Prof.Dr.Fahri Domaniç,Prof.Dr.Enis Erdik,Prof.Dr.N.Zengin,Çağlayan Kitabevi ,2000 [4] Fizik İlkeleri 1, F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu; (6. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar | ||||||||||
| 2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar | ||||||||||
| 3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder | ||||||||||
| 4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir | ||||||||||
| 5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler | ||||||||||
| 6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||