| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Vergi Sisteminin Ekonomik Analizi | MHY 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes TEKŞAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyede yürürlükte bulunan vergilerin ve türk vergi sisteminin ayrintili bir şekilde incelenmesini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Türk vergi sisteminin genel yapısı, gelir ve kurumlar vergisi ile ilgili ayrıntılı konular ileri düzeyde ele alınır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk vergi sistemini çeşitli açılardan sınıflandırır ve ekonomik etkileri bakımından yorumlar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Gelir üzerinden alınan vergileri sınıflandırır | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Gelir üzerinden alınana vergilerin temel unsurlarını ekonomik etkileri açısından değerlendirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 4 | Harcamalar üzerinden alınan vergileri sınıflandırır, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | Harcamalar üzerinden alınana vergilerin temel unsurlarını ekonomik etkileri açısından değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 6 | Servet üzerinden alınan vergileri sınıflandırır, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Servet üzerinden alınana vergilerin temel unsurlarını ekonomik etkileri açısından değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Vergi Sisteminin Temelleri | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 2 | Vergiden Kaçınma-Çekinme | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 3 | Türkiyede Vergi Denetiminin Analizi | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 4 | Türkiyedeki Vergi Oralarının İncelenmesi | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 5 | Farklı Ülkelerdeki Vergi Yükünün Karşılaştırılması | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 6 | Vergi Kaçakçılığı Cezaları | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 7 | Arasınav | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 8 | Rasyonel Bir Fert Olarak Vergiden Kaçınmaya Karar Verilmesi | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 9 | Türk Vergi Sisteminde Vergi Muafiyeti | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 10 | Vergi Teşvikleri | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 11 | Vergi Boşlukları | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 12 | Maliyete Katlanma | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 13 | Vergi Yetkililerinin Sorumluluğu | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| 14 | Vergi Reformu İçin Öneriler | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aksoy Ş., (1998), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, İstanbul , Filiz Kitabevi |
| Ders Kaynakları | Şenyüz D., (2001), Türk Vergi Sistemi, Bursa, Ezgi Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk vergi sistemini çeşitli açılardan sınıflandırır ve ekonomik etkileri bakımından yorumlar | |||||||||||
| 2 | Gelir üzerinden alınan vergileri sınıflandırır | |||||||||||
| 3 | Gelir üzerinden alınana vergilerin temel unsurlarını ekonomik etkileri açısından değerlendirir. | |||||||||||
| 4 | Harcamalar üzerinden alınan vergileri sınıflandırır, | |||||||||||
| 5 | Harcamalar üzerinden alınana vergilerin temel unsurlarını ekonomik etkileri açısından değerlendirir. | |||||||||||
| 6 | Servet üzerinden alınan vergileri sınıflandırır, | |||||||||||
| 7 | Servet üzerinden alınana vergilerin temel unsurlarını ekonomik etkileri açısından değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 312 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||