| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Vergi İcra Hukuku ve Güncel Sorunları | MHY 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FURKAN BEŞEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Faydalı |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Vergi ve diğer kamu alacaklarının hangi yasal prosedüre göre tahsil edileceğine ilişkin temel bilgileri ve güncel gelişmelerde kullanabilme yeteneği kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Vergi ve diğer kamu alacaklarının normal tahsil yolları, cebri icra yolları, kamu alacağının korunması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu alacaklarını ve özel alacakları karılaştırır ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Kamu alacaklarının özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Kamu alacaklarının güvence önlemlerini karşılaştırır ve değerlendirir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kamu alacaklarının ödenmesi ile ilgili kavramları ve süreleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Kamu alacaklarının cebri takip sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Kamu alacağının sona erme nedenlerini karşılaştırır ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 7 | Kamu alacaklarının korunmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 8 | kamu alacaklarını diğer koruma yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 9 | kamu alacaklarının cebren tahsilini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 10 | Haciz uygulaması ve paraya çevirme yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 11 | İflas yoluyla takip yöntemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 12 | ihtiyati Haciz kavramı ve hukuki boyutu hakkında bilgi veriri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 13 | Kamu alacağı ödenmeden yapılmayacak işlemleri açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
| 14 | Kamu alacaklarının takibinde iptal davasını açıklar ve gerekçelerini sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 15 | Kamu alacaklarının tahsilatında e-haciz uygulamasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özel alacak- kamu alacağı ayrımı, kamu alacaklarının önemi ve kapsamı | |
| 2 | Kamu alacaklarının özellikleri | |
| 3 | Kamu alacaklarını koruyan yollar: Mal bildirimi zorunluluğu, teminat istenmesi | |
| 4 | Kamu alacaklarının ödenmesi, ödeme sürelerinin uzaması | |
| 5 | Kamu alacaklarının cebren takibi | |
| 6 | Kamu alacaklarında borcun sona erme nedenleri | |
| 7 | Kamu alacaklarının korunmasında diğer yöntemler | |
| 8 | Kamu alacaklarının cebren tahsil yolları | |
| 9 | Kamu alacaklarında haciz | |
| 10 | kamu alacaklarında iflas yoluyla takip | |
| 11 | İhtiyati haciz ve uygulanışı | |
| 12 | Kamu alacaklarında ödenmeden yapılmayacak işlemler | |
| 13 | Kamu alacaklarının takibinde iptal davası | |
| 14 | Final Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Adnan Gerçek (2010) , Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsil Hukuku, Ekin Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
| 2 | -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | ||||||
| 3 | -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | ||||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | ||||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | ||||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kamu alacaklarını ve özel alacakları karılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
| 2 | Kamu alacaklarının özelliklerini açıklar | |||||||||||
| 3 | Kamu alacaklarının güvence önlemlerini karşılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
| 4 | Kamu alacaklarının ödenmesi ile ilgili kavramları ve süreleri açıklar | |||||||||||
| 5 | Kamu alacaklarının cebri takip sürecini değerlendirir | |||||||||||
| 6 | Kamu alacağının sona erme nedenlerini karşılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
| 7 | Kamu alacaklarının korunmasını açıklar | |||||||||||
| 8 | kamu alacaklarını diğer koruma yöntemlerini açıklar | |||||||||||
| 9 | kamu alacaklarının cebren tahsilini açıklar | |||||||||||
| 10 | Haciz uygulaması ve paraya çevirme yöntemlerini açıklar | |||||||||||
| 11 | İflas yoluyla takip yöntemini belirler | |||||||||||
| 12 | ihtiyati Haciz kavramı ve hukuki boyutu hakkında bilgi veriri | |||||||||||
| 13 | Kamu alacağı ödenmeden yapılmayacak işlemleri açıklar | |||||||||||
| 14 | Kamu alacaklarının takibinde iptal davasını açıklar ve gerekçelerini sunar | |||||||||||
| 15 | Kamu alacaklarının tahsilatında e-haciz uygulamasını açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||