| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası İlişkiler ve Ticaret | ULI 339 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDÜSSAMET PULAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı günümüz uluslararası ilişkiler için önemli bir yeri olan uluslararası ticareti kavramsal, teorik ve tarihsel boyutuyla ele alarak devletler arasındaki ilişkilerdeki yerini incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme ile birlikte devletler arasındaki ilişkiler için daha önemli bir hale gelen uluslararası ticareti çok boyutlu bir şekilde ele alınmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Ticareti kavramsal ve teorik boyutlarıyla ele alır | ||
| 2 | Devletlerin uluslararası ticarete bakışını ve politikalarını inceler | ||
| 3 | Uluslararası Ticaretin Gelişimini tarihsel ve rakamsal boyutlarıyla ele alır | ||
| 4 | Türkiye'nin dış ticaret politikası ve dünya ticaretinde Türkiye'nin yeri incelenir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Ticarete kavramsal giriş | |
| 2 | Uluslararası Ticarete Teorik Bakış | |
| 3 | Uluslararası Ticarete Teorik Bakış | |
| 4 | 20. yüzyıla kadar uluslararası ticaret: Ülkeler, Uygulan politikalar ve sonuçları | |
| 5 | 20. yüzyıla kadar uluslararası ticaret: Ülkeler, Uygulan politikalar ve sonuçları | |
| 6 | 20. yüzyılda uluslararası ticaretin gelişimi: öne çıkan ülkeler ve kurumlar, rakamlar, uygulanan politikalar ve sonuçları | |
| 7 | Bretton Woods Sistemi ve Serbest Ticarete Geçiş Çabaları | |
| 8 | GATT süreci | |
| 9 | DTÖ'nün kuruluşu ve 21. yüzyıla geçiş | |
| 10 | 21. yüzyılda uluslararası ticaretin gelişimi: öne çıkan ülkeler ve kurumlar, rakamlar, uygulanan politikalar ve sonuçları | |
| 11 | Küreselleşmenin Uluslararası Ticarete etkisi | |
| 12 | Kur Savaşları, Ticaret Savaşları ve ABD-Çin Rekabeti | |
| 13 | Cumhuriyet döneminde Türkiye'nin Dış Ticaret Politikası ve Küresel Ticarete eklemlenme süreci | |
| 14 | Dünya Ticaretinde Türkiye |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Ticareti kavramsal ve teorik boyutlarıyla ele alır | ||||||||||||||||||||
| 2 | Devletlerin uluslararası ticarete bakışını ve politikalarını inceler | ||||||||||||||||||||
| 3 | Uluslararası Ticaretin Gelişimini tarihsel ve rakamsal boyutlarıyla ele alır | ||||||||||||||||||||
| 4 | Türkiye'nin dış ticaret politikası ve dünya ticaretinde Türkiye'nin yeri incelenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||