| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küresel Siyasette Afrika | ULI 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Seçmeli | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE RUMEYSA DURSUN | |
| Dersi Verenler | ||
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı |
|
|
| Dersin İçeriği | Giriş Sömürgecilik sonrası siyasi sistemler Siyasi partiler Ekonomi ve siyaset ilişkisi İslami hareketler I İslami hareketler II Sivil-asker ilişkileri Berber Meselesi Bölgesel ilişkiler -I Bölgesel ilişkiler-II Uluslararası ilişkiler Arap Baharı ve Etkileri -I Arap Baharı ve Etkileri-II Genel Değerlendirme
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Afrika kıtasında etkili olan sömürgeciliği analiz eder. | ||
| 2 | Sömürgecilik sonrası ekonomik, toplumsal yapıları analiz eder | ||
| 3 | Sömürgecilik sonrası siyasi yapıları analiz eder. | ||
| 4 | Karşılaştırmalı ve eleştirel olarak Afrika kıtasındaki siyasi sistemleri değerlendirebilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve giriş | |
| 2 | Afrika ulusal kurtuluş hareketleri | |
| 3 | Siyasi partiler | |
| 4 | Afrika ve çatışma çözümleri | |
| 5 | ECOWAS ve bölgesel önemi | |
| 6 | Yükselen bir güç olarak Güney Afrika | |
| 7 | Fransa'nın Afrika politikası | |
| 8 | Türkiye'nin Afrika politikası | |
| 9 | Kamu diplomasisi ve Sahra Altı Afrika | |
| 10 | Nijerya'da değişim ve süreklilik | |
| 11 | Sudan'da değişim ve süreklilik | |
| 12 | Ruanda Soykırımı ve toplumsal değişim | |
| 13 | Moritanya'da süreklilik ve değişim | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İsmail Ermağan, Elem Eyrice Teğeciklioğlu ve Volkan İpek, Dünya Siyasetinde Afrika 6, Ankara: Nobel, 2020.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Afrika kıtasında etkili olan sömürgeciliği analiz eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
| 2 | Sömürgecilik sonrası ekonomik, toplumsal yapıları analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
| 3 | Sömürgecilik sonrası siyasi yapıları analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
| 4 | Karşılaştırmalı ve eleştirel olarak Afrika kıtasındaki siyasi sistemleri değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||