| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Deniz Hukuku | ULI 439 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Uluslararası hukukta deniz alanlarına ilişkin düzenlemelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Deniz alanlarının belirlenmesine ilişkin kurallar ve bu bölgelerde devletlerin ve kişilerin yetkileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası hukukta deniz alanlarını öğrenir | Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Deniz alanlarında devletlerin ve kişilerin yetkilerini kavrar | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Deniz yetki alanlarına ilişkin uyuşmazlıkları analiz eder | Örnek Olay, | Boşluk Doldurma Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | Denizlerde meydana gelen sorunları uluslararası hukuk çerçevesinde değerlendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Deniz Hukukunun Gelişimi ve Temel Kavramlar | |
| 2 | Gemi Kavramı - Esas Hat | |
| 3 | Deniz Coğrafyası | |
| 4 | İç Sular | |
| 5 | Karasuları | |
| 6 | Bitişik Bölge - Münhasır Ekonomik Bölge | |
| 7 | Kıta Sahanlığı | |
| 8 | Takımada Suları | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Uluslararası Boğazlar | |
| 11 | Deniz Canlı Kaynaklarının Korunması | |
| 12 | Deniz Biyolojik Çeşitliliğinin Korunması | |
| 13 | Deniz Çevresinin Korunması | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Selami Kuran, Uluslararası Deniz Hukuku, 7. Baskı, Beta, İstanbul, 2017. Yoshifumi Tanaka, The International Law of the Sea, 3. Edition, Cambridge University Press, Cambridge UK, 2019. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası hukukta deniz alanlarını öğrenir | 5 | |||||||||||||||||||
| 2 | Deniz alanlarında devletlerin ve kişilerin yetkilerini kavrar | 2 | 1 | 3 | |||||||||||||||||
| 3 | Deniz yetki alanlarına ilişkin uyuşmazlıkları analiz eder | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||
| 4 | Denizlerde meydana gelen sorunları uluslararası hukuk çerçevesinde değerlendirir | 1 | 2 | 3 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||