| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Siyasetinde Asya | ULI 351 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Siyasi Tarih, Uluslararası İlişkiler Teorileri, Sosyoloji |
| Önerilen Seçmeli Dersler | NA |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET ÜÇAĞAÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | NA |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Asya’nın dünya siyasetindeki yerini ve artan etkisini analiz etmektir.
|
| Dersin İçeriği | Güney, Güneydoğu ve Doğu Asya ülkelerindeki toplum ve siyaset konularını tartışmak ve Asya süper kompleksinin dünya siyasetindeki konumunu anlamak dersin genel içeriğini oluşturur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bölgenin Siyasetini kavrar | Soru-Cevap, | |
| 2 | Bölgesel Güvenlik Düzenini anlar | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bölgenin dünya siyasetindeki konumunu kavrar | Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Çin | |
| 3 | Hindistan | |
| 4 | Japonya | |
| 5 | Rusya - Kore/ler | |
| 6 | Afganistan-Pakistan | |
| 7 | Nepal-Bhutan-Sri Lanka-Maldivler | |
| 8 | Hindiçini Ülkeleri | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Güneydoğu Asya Ülkeleri | |
| 11 | Avustralya | |
| 12 | Bölgesel Siyasi Coğrafya | |
| 13 | Bölgesel Güvenlik Düzeni | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | NA |
| Ders Kaynakları | - David Shambaugh (Editor), Michael Yahuda (Editor). (2014), International Relations of Asia (Asia in World Politics), (Maryland:Rowman&Littlefield 2nd Edition). - Miller, Alice. & Wich, Richard. (2011), Becoming Asia: Change and Continuity in Asian International Relations Since World War II, (Stanford: Stanford University Press). - Shambaugh, David. (2014), China Goes Global: The Partial Power, (Oxford University Press). - D. Kaplan, Robert. (2015), Asia's Cauldron: The South China Sea and the End of a Stable Pacific, (Random House Trade Paperbacks). - J. Christensen, Thomas. (2015), The China Challenge: Shaping the Choices of a Rising Power, (W. W. Norton & Company; 1 edition). - Borthwick, Mark. 1998. Pacific Century: The Emergence of Modern Pacific Asia (Boulder: Westview Press: 2nd.ed). - Simone, Vera. 2001. The Asian Pacific: Political and Economic Development in a Global Context (New York: Longman: 2nd.ed) - McGrew, Anthony and Christopher Brook (eds). 1998. Asia-Pacific in the New World Order (London: Routledge) - Tan, Gerald. 2003. Asian Development: An Introduction to Economic, Social and Political Change in Asia (Singapore: Eastern Universities Press: 2nd.ed) - Yahuda, Michael. 2004. The International Politics of the Asia-Pacific (London and New York: RoutledgeCurzon: 2nd.ed) - McDougall, Derek. 2007. Asia Pacific in World Politics (Boulder and London: Lynne Reinner) -Henry Kissenger. 2015. Çin: Dünden Bugüne Yeni Çin (Kaktüs Yayınları) - Stuart Harris. 2014. Çin Dış Polikası (Matbuat) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bölgenin Siyasetini kavrar | ||||||||||||||||||||
| 2 | Bölgesel Güvenlik Düzenini anlar | ||||||||||||||||||||
| 3 | Bölgenin dünya siyasetindeki konumunu kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||