| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Güvenlik Sorunları | ULI 471 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FURKAN HALİT YOLCU |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. FURKAN HALİT YOLCU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar Muslu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uluslararası güvenlik sorunlarını kuramsal ve kavramsal çerçeveleriyle birlikte tanımak ve anlamak. |
| Dersin İçeriği | İlk önce çeşitli uluslararası güvenlik sorunları ele alınacaktır. Sonra, sorunların içinden çıktıkları bağlamlar, kuramsal ve kavramsal çerçeveleriyle birlikte tanıtılacaktır. Çeşitli örnek olaylar kapsamında dersin pratiği yapılacaktır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Güvenlik çalışmalarının eski ve yeni kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Uluslararası Güvenlik Sorunlarında sıklıkla görülen geleneksel yaklaşımları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 4 | Uluslararası ilişkilerde ortaya çıkan yeni güvenlik sorunlarını değerlendirir ve tartışır | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Farklı güvenlik kuramlarını güncel sorunlara uygular. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Uluslararası sorunlara uygulanan çözüm yöntemlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Güvenlik, Güvensizlik ve Enstrümanları, Kavramsal Yaklaşımlar | |
| 3 | Güvenlik Teorilerine Giriş | |
| 4 | Realist ve Konstrüktivist Güvenlik Anlayışları | |
| 5 | Eleştirel, Feminist ve Postmodern Güvenlik Anlayışları | |
| 6 | İnsani Güvenlik, Göç ve Güvenlik, Sivilleşme Güvenliği, Kimlik ve Güvenlik | |
| 7 | Siber (Bilişim), Enerji, Gıda, Cevre Güvenlikleri | |
| 8 | Güvenlik Teknolojileri, Güvenliği Tasarlamak | |
| 9 | Örnek Olay 1: Nükleer Silahların Yayılması Sorunu | |
| 10 | Örnek Olay 2: Kurumsal Güvenlik Sorunları, AB ve NATO | |
| 11 | Örnek Olay 3: Bölgesel Güvenlik Sorunları, Afrika, Ortadoğu ve Asya | |
| 12 | Örnek Olay 2: Kültür Savaşları: Karikatür Krizi | |
| 13 | Örnek Olay 2: Küreselleşmenin Getirdiği Sorunlar: Bulaşıcı Hastalıklar ve Fakirlik | |
| 14 | Örnek Olay 2: 9/11 Sonrası Global Terörizm |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ed. J. Peter Burgess, The Routledge Handbook of New Security Studies, 2010. |
| Ders Kaynakları | Tuncay Kardaş ´Güvenlik: Kimin Güvenliği ve Nasıl?´ (Security: Whose Security and How?), Uluslararası Politikayı Anlamak: Ulus-Devletten Küreselleşmeye (Understanding International Politics: From Nation-State to Globalization), ed. Zeynep Dağı, İstanbul: Alfa |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 8 | Hold-the-Line-2035-Report, Collins.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Güvenlik çalışmalarının eski ve yeni kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Uluslararası Güvenlik Sorunlarında sıklıkla görülen geleneksel yaklaşımları ayırt eder. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Uluslararası ilişkilerde ortaya çıkan yeni güvenlik sorunlarını değerlendirir ve tartışır | ||||||||||||||||||||
| 5 | Farklı güvenlik kuramlarını güncel sorunlara uygular. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Uluslararası sorunlara uygulanan çözüm yöntemlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||