| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Diplomatik Yazışmalar | ULI 411 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. NURHAK GÜREL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Introduce writing techniques used in Diplomatic Correspondence |
| Dersin İçeriği | After giving the necessary conditions frequently Issues related to diplomacy encountered in the use of writing techniques will be taught. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Diplomatik yazışma tekniklerini çeşitli platform ve zamanlarda kullanarak uluslararası iletişimin sürdürülmesinde yardımcı olacak şekilde yetişmek | Anlatım, Soru-Cevap, Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Diplomasi kavramı ve tarihsel gelişimi ile ilgili temel bilgileri analiz eder. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri, |
| 3 | Diplomatik yazışmalarda kullanılan terminolojiyi simüle eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Diplomatik yazışmaların devletlerarası ilişkilerdeki rolünü irdeler. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Diplomatik yazışma örneği oluşturur. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 6 | Diplomaside kullanılan dil ve ifade tarzını, çok kullanılan özel kelime ve deyimleri, yerinde ve etkin bir şekilde uygular. | Problem Çözme, Tartışma, Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Diplomatik yazışmaların ve diplomatik davetlerin, ziyaretlerin gerektirdiği protokol kurallarının uygunluğunu denetler. | Rol Oynama, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Diplomasi, Diplomat, Diplomatik Lisan Tanımı | |
| 2 | Diplomasi Tarihi ve Diplomasiyle İlgili Temel Terimler | |
| 3 | Diplomatik Dokunulmazlıklar ve Ayrıcalıklar | |
| 4 | Diplomatik Yaptırımlar Konsolosların Kuruluşu, Görevleri, Dereceleri | |
| 5 | Çeşitli Diplomatik Yazışmalar ve Metinler Teminat, Geri Çağırma, Lettres De Cabinet ve diğer yazışmalar | |
| 6 | Tebrik, Teşekkür, Taziye ve Davet Mesajları Anlaşmalar, Ticari Anlaşmalar | |
| 7 | Ayrılış Prosedürleri ve Misyon Başkanının ayrılışı | |
| 8 | Nota Örneği, Onay enstrümanlarının değişimi | |
| 9 | Protokol, Anlayış Memorandumu | |
| 10 | Geçici Notlar, Deklarasyonlar | |
| 11 | Günümüzde Diplomasi | |
| 12 | Red cevapları, ve diplomatik iletişiminin reddi | |
| 13 | Ültimatom, ve Müzakere teknikleri | |
| 14 | Sonuç |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İskit, Temel (2015): Diplomasi. Tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İSKİT, Temel; DURAL, Betül YÜCE (2018): Diplomasi Tarihi: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
| Ders Kaynakları | Berrin Tulun, Diplomatik Yazışma ve Konuşma Metinlerinden Örnekler, Ankara: Dışişleri Bakanlığı Tahir Şentürk, Diplomatik Yazışmalar, Ankara: Dışişleri Bakanlığı. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Diplomatik yazışma tekniklerini çeşitli platform ve zamanlarda kullanarak uluslararası iletişimin sürdürülmesinde yardımcı olacak şekilde yetişmek | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 2 | Diplomasi kavramı ve tarihsel gelişimi ile ilgili temel bilgileri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
| 3 | Diplomatik yazışmalarda kullanılan terminolojiyi simüle eder. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 4 | Diplomatik yazışmaların devletlerarası ilişkilerdeki rolünü irdeler. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
| 5 | Diplomatik yazışma örneği oluşturur. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 6 | Diplomaside kullanılan dil ve ifade tarzını, çok kullanılan özel kelime ve deyimleri, yerinde ve etkin bir şekilde uygular. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 7 | Diplomatik yazışmaların ve diplomatik davetlerin, ziyaretlerin gerektirdiği protokol kurallarının uygunluğunu denetler. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||