| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalışma Ekonomisi | CEK 379 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Emek piyasası kavramını, emek piyasası türlerini ve aktörlerini detaylı olarak incelemek ve emek piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak analiz etmektir. |
| Dersin İçeriği | Emek piyasaları, emek arzı ve talebi, emek mobilitesi; ücretler; istihdam ve işsizlik sorununun teori ve pratikte sosyo-ekonomik açıdan incelenmesi; sendikaların ekonomik analizi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Emek piyasalarını teorik ve reel olarak tanımlar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Emek piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Sendikaların ekonomik etkilerini tartışır. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Ücret teori ve politikalarını değerlendirir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | İstihdam ve işsizlik sorunlarını bilir ve mücadele yollarını tartışır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Türkiye’deki emek piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Emek piyasası kavramı ve türleri | LORDOĞLU, Kuvvet, Çalışma İktisadı, Nurcan Özkaplan İle Birlikte, Der Yayınları, İstanbul, 2005 |
| 2 | Emek Arzı | Aysu Serdar ´´Küreselleşme Sürecinde Gelişmekte Olan Ülkelerde ve Türkiye İş Piyasaları´´, Prof. Dr. Nurhan AKÇAYLI ´ ya Armağan, syf: 285-292. |
| 3 | Kısa ve Uzun Dönemde Emek Talebi | LORDOĞLU, Kuvvet, Çalışma Ekonomisi, Doç. Dr. Mete Törüner ile birlikte, Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi yayını no: 467, Eskişehir, 1995 |
| 4 | Ücret Teori ve Politikaları | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| 5 | Eğitim Ekonomisi | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| 6 | Emek Mobilitesi | LORDOĞLU, Kuvvet, Çalışma İktisadı, Nurcan Özkaplan İle Birlikte, Der Yayınları, İstanbul, 2005 |
| 7 | Sendikaların Ekonomik Analizi ve Etkileri | Biçerli, M. Kemal (2004), Sendikaların Ekonomik Analizi ve İşgücü Gelirleri Üzerindeki Etkileri: Türkiye Uygulaması, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 707, Eskişehir |
| 8 | Kamu ve İş Piyasaları | li, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İşsizlik | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| 11 | İşsizlikle Mücadele Politikaları | Biçerli, M. Kemal (2004), İşsizlikle Mücadelede Aktif İstihdam Politikaları, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 1563, Eskişehir. |
| 12 | Türkiye İşgücü Piyasasının Analizi | li, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| 13 | Enflasyon ve Ücretler | li, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| 14 | Enflasyon ve İstihdam | li, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | BİÇERLİ, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Emek piyasalarını teorik ve reel olarak tanımlar. | 5 | |||||||||||||||||||
| 2 | Emek piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 3 | Sendikaların ekonomik etkilerini tartışır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
| 4 | Ücret teori ve politikalarını değerlendirir. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 5 | İstihdam ve işsizlik sorunlarını bilir ve mücadele yollarını tartışır. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
| 6 | Türkiye’deki emek piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||