| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya ve Dış Politika | ULI 469 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA İSMAİL DUMAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TALHA İSMAİL DUMAN, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Berkan Ozgur |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişki biçimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Yazılı ve görsel medyanın kamuoyu oluşturma ve hükümetler üzerinde baskı kurma konusunda son dönem yaşanan gelişmeleri kuramsal ve pratik yönleriyle açıklamaya çalışacaktır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medya etkisinin tarihsel gelişim koşullarını tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Medya’nın sosyal, siyasi ve kültürel etkisinin kronolojik gelişimini tasarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkinin kavramsal ve kuramsal bağlantılarını kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkilerin seyrini tarihsel gelişimini değerlendir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Medya ve Dış Politika kavramsal ve kuramsal bağlantılarını örnek olaylara uygular. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 6 | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkinin gelecekte alabileceği seyri değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Medyanın Tarihsel Gelişimi | |
| 2 | Medya ve Dünya Siyaseti | |
| 3 | Temel Kavramlar ve Temalar: Çerçeveleme, ‘Soft News’ ve ‘Hard News’ | |
| 4 | Medya ve Dış Politika Kuramları 1 | |
| 5 | Medya ve Dış Politika Kuramları 2 | |
| 6 | Medya Performansı, Ağlar ve Kamuoyu İlgisinin İnşası | |
| 7 | Sistemli Anahtar Sözcük Testi 1 | |
| 8 | Sistemli Anahtar Sözcük Testi 2 | |
| 9 | Bilgi Ağları ve Yayma Hareketi | |
| 10 | Örnek Olay 1: The CNN Etkisi | |
| 11 | Örnek Olay 2: İnsani Yarım ve Müdahaleler | |
| 12 | Örnek Olay 3: El-Cezire Televizyonu ve Irak Savaşı | |
| 13 | Örnek Olay 4: Karikatür Krizi ve Terörle Savaş Çağında Medya | |
| 14 | Sonuç |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Robert M. Entman (2004) Projections of Power: Framing News Public Opinion and US Foreign Policy, Chicago: The University of Chicago Press. |
| Ders Kaynakları | Pippa Norris et al., (2003) Framing Terrorism: The News Media, the Government and the Public, London: Routledge. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medya etkisinin tarihsel gelişim koşullarını tanımlar. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Medya’nın sosyal, siyasi ve kültürel etkisinin kronolojik gelişimini tasarlar. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkinin kavramsal ve kuramsal bağlantılarını kavrar. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkilerin seyrini tarihsel gelişimini değerlendir. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Medya ve Dış Politika kavramsal ve kuramsal bağlantılarını örnek olaylara uygular. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkinin gelecekte alabileceği seyri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||