| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Ekonomisi | IKT 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ZEKİ AK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı, tarihsel bağlamından koparmaksızın ve siyasal/ideolojik konjonktür değişmelerini dikkate alarak, Türkiye Ekonomisinin dönemler itibariyle kapsamlı bir değerlendirmesini yapmaktır |
| Dersin İçeriği | Bu ders, esas itibariyle, Türkiye’de sermayenin nasıl biriktirildiği ve nasıl kullanıldığı sorusu etrafında tarihsel bir değerlendirme yapma çabası üzerine oturmaktadır. Bu çaba, ekonomi dışı faktörleri -örneğin incelenen dönemde Türkiye siyasetinin içinde bulunduğu durum ya da liberal kapitalist dünyanın iktisat algılamasında meydana gelen bir değişiklik- de mümkün olduğunca dikkate alan bir içeriğe sahiptir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası ilişkiler, uluslararası siyaset,kamu yönetimi ve genel olarak sosyal bilim konularında kavramsal ve kuramsal altyapıya sahip olma; bu alanlardaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Uluslararası/siyasal/toplumsal sorunları saptama, tanımlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama: bu amaçlara uygun bilimsel yöntemleri uygulama becerisi. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Bir toplumsal/siyasal/iktisadi konuyu disiplinlerarası bir sorunsal olarak tanımlayabilme, karşılaştırma yapabilme ve farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisi. | Anlatım, | |
| 4 | Bilgiye ulaşma ve üretme konusunda yeni yöntemleri takip etme; yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İktisat Bilimi-Makro Ekonomik Yapı-Dışa Açık Ekonomi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 2 | Ekonomik Gelişme-Uluslar arası Ekonomik Düzen Analizi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 3 | 1900'ler öncesi Dünya Ekonomisi ve Türkiye-I | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 4 | 1900'ler öncesi Dünya Ekonomisi ve Türkiye-II | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 5 | 1923-1928 dönemi Türkiye Ekonomisi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 6 | 1929-1945 Dönemi Türkiye Ekonomisi-I | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 7 | 1929-1945 Dönemi Türkiye Ekonomisi-II | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | 1946-1962 Ara Döneminin Analizi ve Ekonomik Gelişme-Sanayileşme Birlikteliğinin Makro Ekonomik Analizi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 10 | Sanayileşme ve Planlamanın Birlikteliği:1963-1979 | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 11 | İthal İkameci Sanayileşme ve Dünya Ekonomisi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 12 | 1980'ler: Dünyada ve Türkiye'de Dışa Açık Ekonomi Yönelişi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 13 | Dışa Açık Ekonomiden Küresel Ekonomiye:Türkiye Ekonomisi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| 14 | Cumhuriyetin Kuruluşundan Küresel Ekonomiye: Türkiye Ekonomisinin Gelişme Kritiği | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Kepenek, Yakup ve Nurhan Yentürk (2004), Türkiye Ekonomisi |
| Ders Kaynakları | Yentürk, Nurhan (2003), Körlerin Yürüyüşü: Türkiye Ekonomisi ve 1990 Sonrası Krizler, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası ilişkiler, uluslararası siyaset,kamu yönetimi ve genel olarak sosyal bilim konularında kavramsal ve kuramsal altyapıya sahip olma; bu alanlardaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi. | |||||||||||
| 2 | Uluslararası/siyasal/toplumsal sorunları saptama, tanımlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama: bu amaçlara uygun bilimsel yöntemleri uygulama becerisi. | |||||||||||
| 3 | Bir toplumsal/siyasal/iktisadi konuyu disiplinlerarası bir sorunsal olarak tanımlayabilme, karşılaştırma yapabilme ve farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisi. | |||||||||||
| 4 | Bilgiye ulaşma ve üretme konusunda yeni yöntemleri takip etme; yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma. | |||||||||||
| 5 | Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 13 | 13 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||