| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sermaye Piyasaları | SBF 403 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin sermaye piyasaları hakkında kavramsal ve sayısal bilgi donanımı ve beceriyi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste finansal pazarlar, tasarruf-yatırım ilişkisi, sermaye piyasası yatırım araçları, birincil piyasalar ve ikincil piyasalar, Türkiye’de sermaye piyasaları, finansal varlıkların fiyatı ve gerçek değeri, menkul kıymetlerde risk -getiri analizi ve portföy yatırımı, sermaye piyasası analizleri konusuna da değinilecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Dünyada ve Türkiyede Sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sermaye Piyasası araçlarını ve analiz tekniklerini kavrama | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Menkul kıymet değerlemesi yapma ve rasyonel yatırım kararları verme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Finans Sisteminin Genel Görünümü | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 7-35. |
| 2 | Sermaye Piyasaları: Sistemler ve İşleyiş | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.13-26 |
| 3 | Sermaye Piyasası Yatırım Araçları: Hisse Senetleri | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 162-176.,Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.27-36,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi,s.373-408 |
| 4 | Sermaye Piyasası Yatırım Araçları: Tahviller | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 141-162, Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.37-50,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, s.305-334 |
| 5 | Diğer Finansal Varlıklar | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s.176-196.Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.51-66 |
| 6 | Türkiye´de Sermaye Piyasası | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.67-88 |
| 7 | Tahvil Değerleme | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.89-101. |
| 8 | Hisse Senedi Değerleme | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 101-141.,Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.121-140,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, s. 65-1 |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Risk ve Getiri | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.141-148 |
| 11 | MPortföy ve Finansal Varlıkları Fiyatlandırma Modelleri | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.149-182 |
| 12 | Temel Analiz | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 208-226.,Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.221-251 ,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, s.335- |
| 13 | Teknik Analiz | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.255-270 |
| 14 | Etkin Piyasa Hipotezi | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s239. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
| Ders Kaynakları | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | |||||||||||
| 2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | |||||||||||
| 3 | Dünyada ve Türkiyede Sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||
| 4 | Sermaye Piyasası araçlarını ve analiz tekniklerini kavrama | |||||||||||
| 5 | Menkul kıymet değerlemesi yapma ve rasyonel yatırım kararları verme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||