| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ab-Türkiye İlişkileri | SAU 020 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Avrupa Birliği yapısının ve sürecinin tanınması, Türkiye´nin Avrupa Birliği sürecindeki konumunun ve yaptığı çalışmaların, süreç içerisindeki değişimlerin, olumlu ve olumsuz etkilerinin irdelenmesi |
| Dersin İçeriği | AB yapısı, tarihi ve üye ülkeler, Türkiye´nin üyelik süreci ve tarihi gelişmeleri, müzakereler ve üyelik etkileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları | |
| 2 | Avrupa Birliğinin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri | |
| 3 | Avrupa Birliğinin Doğuşu | |
| 4 | Avrupa Birliğinin Gelişimi, 1950li, 60lı, 1970li ve 80li Yıllar | |
| 5 | Avrupa Birliğinin Gelişimi,1990lı ve 2000li Yıllar | |
| 6 | ABnin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi | |
| 7 | ABnin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi | |
| 8 | ABnin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | ABnin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası | |
| 11 | AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-I,1999 Helsinki Zirvesine Kadar | |
| 12 | AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası | |
| 13 | Türkiyede AB Algılaması | |
| 14 | AB Ülkelerinde Türkiye Algılaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders kaynaklarında belirtilen kitaplar ve ders hocasının notları |
| Ders Kaynakları | Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi |
| 2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi |
| 3 | Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi |
| 4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi |
| 5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 48 | 2 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||