| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Malzeme Bilgisi | MEP 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİNAN ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SİNAN ERDOĞAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciye malzeme bilimine ait kavramları öğretmek, mühendislik malzemeleri ve bunların davranışları arasında ilişki kurma ve değerlendirme kabiliyeti kazandırmak. |
| Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, kristal yapı, kusurlar, yayınma, hasar, mekanik davranış, alaşım, ısıl işlem, mühendislik malzemeleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Malzeme türlerini ve çeşitlerini açıklayabilir ve çevresinde gördüğü malzemeleri türlerine göre ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Malzeme yapılarını ve malzeme özelliklerini açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Malzemelerin özelliklerine göre ihtiyaç duyulan performansları tanımlayabilir veya fikir yürütebilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Malzemelerin yapısı, atomsal yapı- atomlar arası bağlar ve fiziksel özelliklere etkisi. Kristal yapı türleri. | |
| 2 | Atomsal Bağlar | |
| 3 | Mekanik özellikler. Çekme özellikleri, elastik ve plasti şekil değişiminin atomsal ve makro ölçekte incelenmesi. | |
| 4 | Hasar | |
| 5 | Alaşımlar. Denge diyagramları | |
| 6 | Isıl işlemler | |
| 7 | Polimerler | |
| 8 | Demir karbon denge diyagramı ve faz dönüşümleri. | |
| 9 | Faz dönüşümleri. Çeliklerin ısıl işlemi, zaman sıcaklık dönüşüm diyagramları. | |
| 10 | Çeliklerde mikroyapı-özellik ilişkisi. Çelikler, dökme demirler | |
| 11 | Seramik ve camlar | |
| 12 | Elektriksel ve Manyetik Özellikler | |
| 13 | Kompozitler | |
| 14 | Malzeme seçimi uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Malzeme türlerini ve çeşitlerini açıklayabilir ve çevresinde gördüğü malzemeleri türlerine göre ayırt eder | 2 | 4 | 1 | 1 | |||||||
| 2 | Malzeme yapılarını ve malzeme özelliklerini açıklayabilir. | 1 | 3 | 1 | 1 | |||||||
| 3 | Malzemelerin özelliklerine göre ihtiyaç duyulan performansları tanımlayabilir veya fikir yürütebilir. | 1 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||