| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Statik Mukavemet | MEP 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Temel matematik dersini almış olması tavsiye edilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 1. Dış etkiler altında izostatik yapı sistemlerinin analizi 2. Hareketli yükler etkisinde izostatik yapı sistemlerinin analizi 3. İzostatik sistemlerde yerdeğiştirme ve şekil değiştirmelerin belirlenmesi |
| Dersin İçeriği | Birim Sistemleri, Vektörler ve Vektörlerle İşlemler, Kuvvet kavramı ve kuvvetlerle işlemler, Moment ve Denge kavramı, Moment işlemleri, Kütle ve Ağırlık Kavramı, İki boyutta Ağırlık merkezi ve konum hesaplamaları. Yapı Sistemleri; Kirişler, Mesnetler, Bağlar ; Mesnet Reaksiyonları hesaplama yöntemleri, Denge denklemlerinin oluşturulması, Kesit tesirleri, düzlem taşıyıcı sistemlerin bağ kuvvetleri, kafes ve çubuk sistemlerin kuvvetleri, Kesme kuvveti ve Moment Diyagramları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel fizik dönüşümlerini tanır ve birim dönüşümleri yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Temel fizik kurallarını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kuvvet ve Moment Kavramlarını anlayarak çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İki boyutlu ağırlık merkezi konusunu anlayarak çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerini kavrayabilmek ve ağırlık merkezi hesabını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Yük ve Mesnet Çeşitlerini tanıyarak yapıların taşıma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Mesnet Reaksiyonları hesabı yaparak yapıların dayanma sınırlarını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Basit Yayılı Yükler ile yüklenmiş yapılar hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Basit Yayılı Yükler ile yüklenmiş yapıların hesaplamalarını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Arasınav | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Düzgün olmayan Yayılı Yükler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 11 | Düzgün olmayan Yayılı Yüklerde Problem Çözümleri yaparak analiz yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 12 | Kesit tesirleri hakkında bilgi sahibi olarak hesaplama yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 13 | Kesit Tesirlerinde Problem Çözümleri yaparak yapıların dayanımını kontrol edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 14 | Kesit Tesirlerinde Problem Çözümlerinde normal kuvvet, kesme kuvveti ve moment diyagramlarını çizerek analiz yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fiziksel Büyüklükler, Birim sistemleri ve dönüşümler | 1.Hafta Ders Notu |
| 2 | Temel Prensip ve Kavramlar, Vektörlere Giriş | 2.Hafta Ders Notu |
| 3 | Kuvvet ve Moment Kavramları | 3.Hafta Ders Notu |
| 4 | İki Boyutlu Sistemlerin Ağırlık Merkezi | 4.Hafta Ders Notu |
| 5 | Yük ve Mesnet Çeşitleri | 5.Hafta Ders Notu |
| 6 | Mesnet Reaksiyonları | 6.Hafta Ders Notu |
| 7 | Basit Yayılı Yükler | 7.Hafta Ders Notu |
| 8 | Basit Yayılı Yüklerde Problemler | 8.Hafta Ders Notu |
| 9 | Arasınav | 1.-8.Haftalar arası Ders Notları |
| 10 | Düzgün olmayan Yayılı Yükler | 10.Hafta Ders Notu |
| 11 | Düzgün olmayan Yayılı Yüklerde Problem Çözümleri | 11.Hafta Ders Notu |
| 12 | Kesit tesirleri | 12.Hafta Ders Notu |
| 13 | Kesit Tesirlerinde Problem Çözümleri | 13.Hafta Ders Notu |
| 14 | Kesit Tesirlerinde Problem Çözümleri ve Finale Hazırlık | 14.Hafta Ders Notu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Adapazarı Meslek Yüksekokulu Ders E-Kitapları |
| Ders Kaynakları | [1] HIBBELER, R. C., "Structural Analysis", Prentice Hall, 7th Edition in SI units, 2009. (Text book - Ders Kitabı) [2] Girgin, K., Aksoylu, M. G., Durgun, Y., Darılmaz, K. Yapı Statigi (İzostatik Sistemler) Çözümlü Problemler. Birsen Yayınevi. 2010 [3] Aslam KASSIMALI, "Structural Analysis", SI Ed. January, 2010. [4] Girgin, K., Aksoylu, M. G., Darılmaz, K. Yapı Statigi (Hiperstatik Sistemler) Çözümlü Problemler. Birsen Yayınevi. 2010 [5] C. S. REDDY, " Basic Structural Analysis", Tata McGraw-Hill. 2nd Edition, 2009 [6] Çakiroglu, A. ve Çetmeli, E. , "Yapi Statigi", Cilt I, Beta, 2001, Istanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel fizik dönüşümlerini tanır ve birim dönüşümleri yapar | |||||||||||
| 2 | Temel fizik kurallarını kavrayabilir | |||||||||||
| 3 | Kuvvet ve Moment Kavramlarını anlayarak çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerini kavrayabilir | |||||||||||
| 4 | İki boyutlu ağırlık merkezi konusunu anlayarak çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerini kavrayabilmek ve ağırlık merkezi hesabını yapabilir | |||||||||||
| 5 | Yük ve Mesnet Çeşitlerini tanıyarak yapıların taşıma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
| 6 | Mesnet Reaksiyonları hesabı yaparak yapıların dayanma sınırlarını hesaplayabilir | |||||||||||
| 7 | Basit Yayılı Yükler ile yüklenmiş yapılar hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
| 8 | Basit Yayılı Yükler ile yüklenmiş yapıların hesaplamalarını yapabilir | |||||||||||
| 9 | Arasınav | |||||||||||
| 10 | Düzgün olmayan Yayılı Yükler hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
| 11 | Düzgün olmayan Yayılı Yüklerde Problem Çözümleri yaparak analiz yapabilir | |||||||||||
| 12 | Kesit tesirleri hakkında bilgi sahibi olarak hesaplama yöntemlerini bilir | |||||||||||
| 13 | Kesit Tesirlerinde Problem Çözümleri yaparak yapıların dayanımını kontrol edebilir | |||||||||||
| 14 | Kesit Tesirlerinde Problem Çözümlerinde normal kuvvet, kesme kuvveti ve moment diyagramlarını çizerek analiz yapabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 3 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 262 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||