| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı | EEP 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Elektrik/ Elektronik devre tasarımı ile ilgili program paketlerinin genel yapısını kavrayabilme, Program paketini aktif ve etkin bir şekilde kullanarak cizim ve tasarım yapabilme; Paket program kullanarak devre analizi yapabilme ve test etme becerisinin kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Tercih edilen Paket programı yardımıyla örnek analog ve sayısal devrelerin oluşturulup (çizilip), çalıştırılması (simülasyon), analizlerinin (test ve ölçüm ) yapılması, maliyet analizinin oluşturulması, devrenin yazıcı veya çizici yardımıyla bastırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir elektronik devre tasarım paket programını tanır ve işlevlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Sembolleri tanır ve çalışma alanına taşır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Devre şemalarını çizebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Paket program üzerinde sanal test ve ölçüm araçlarını kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Paket program ile devre analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Analiz sonuçlarını ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Kişisel kütüphane oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Devreler üzerinde bloklama işlemi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Tasarlanmış devrenin baskı devresini çıkartır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Yazıcı veya çizici çıkışı ile ilgili düzenlemeleri ve seçenekleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş | |
| 2 | Uygulama Programının Tanıtımı | |
| 3 | Devre Tasarımının Unsurları; çizim ve araç çubukları | |
| 4 | Devre Tasarımının Unsurları; malzeme ve test-ölçüm araç çubukları | |
| 5 | Ölçü Aletlerinin Kullanımı (Analog / Sayısal) | |
| 6 | Analog Devre Oluşturmak | |
| 7 | Analog Devre Oluşturmak | |
| 8 | Sayısal Devre Oluşturmak | |
| 9 | Sayısal Devre Oluşturmak / Ara Sınav | |
| 10 | Simülasyon ve Analiz | |
| 11 | Blok (Makro) Oluşturmak | |
| 12 | Baskı devre çıkartma | |
| 13 | Analog/Sayısal tümleşik uygulamalar | |
| 14 | Analog/Sayısal tümleşik uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
| 4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir elektronik devre tasarım paket programını tanır ve işlevlerini bilir | |||||||||||
| 2 | Sembolleri tanır ve çalışma alanına taşır | |||||||||||
| 3 | Devre şemalarını çizebilir | |||||||||||
| 4 | Paket program üzerinde sanal test ve ölçüm araçlarını kullanır | |||||||||||
| 5 | Paket program ile devre analizi yapar | |||||||||||
| 6 | Analiz sonuçlarını ilişkilendirir | |||||||||||
| 7 | Kişisel kütüphane oluşturur | |||||||||||
| 8 | Devreler üzerinde bloklama işlemi yapar | |||||||||||
| 9 | Tasarlanmış devrenin baskı devresini çıkartır | |||||||||||
| 10 | Yazıcı veya çizici çıkışı ile ilgili düzenlemeleri ve seçenekleri kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 286 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||