| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Programlama | BTP 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MUHAMMED FATİH PEKŞEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. MUHAMMED FATİH PEKŞEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenilmesi en kolay dil olan Visual Basic öğretilerek, görsel programlamaya hızlı ve kolay bir giriş yapmak ve diğer dillere hazırlık olacak altyapıyı vermek |
| Dersin İçeriği | Visual Basic ile programlamanın temelleri, Windows kontrolleri, hata yakalama, koleksiyonlar, diyalog kutuları, menü tasarımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Visual Studio ve C# ile program yazabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Benzetişim, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, | Çoktan Seçmeli Testler, Performans Değerlendirme, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Visual Studio ve C# ile program yazabilme. | ||
| 3 | Visual Studio ve C# ile program yazabilme.. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Progamlamaya Giriş ve Visual Studio 2022 Kurulumu | |
| 2 | Program Yazmaya Giriş ve Çalıştırma | |
| 3 | Kod Açıklamaları, Değişkenler ve Veri Tipleri | |
| 4 | Döngüler, Alt Programlar, Fonksiyonlar | |
| 5 | Windows Form Kontrolleri | |
| 6 | Windows Form Kontrolleri | |
| 7 | Windows Form Kontrolleri | |
| 8 | Windows Form Kontrolleri | |
| 9 | Diyalog Kutuları | |
| 10 | Menü Tasarımı, Çoklu Formlar | |
| 11 | Nesneye Yönelik Programlama | |
| 12 | Dosya İşlemleri | |
| 13 | Veritabanı İşlemleri | |
| 14 | Visual Basic.NET’te Hata Ayıklama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 5 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Visual Studio ve C# ile program yazabilme | |||||
| 2 | Visual Studio ve C# ile program yazabilme. | |||||
| 3 | Visual Studio ve C# ile program yazabilme.. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||