| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | ATA 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 8 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 5 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | |||||
| 2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | |||||
| 3 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | |||||
| 4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | |||||
| 5 | TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | |||||
| 6 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | |||||
| 7 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | |||||
| 8 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|