| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel İletişim ve Etik | ADA 260 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ESRİN PALAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 1-Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak. 2-İş yaşamında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımaları 3-Genel ve profesyonel anlamda etik konusunda bilinçlenmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | İletişimin tanımı, türleri,öğeleri, işlevleri. Sözlü ve yazılı iletişim teknikleri ve türleri, Meslek yaşamında iletişim.Grup ve Kitle iletişimi. İletişim araçları ve kanalları. Grafik İletişim ve kullanım alanları. Etik ve mesleki etik |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar. | |
| 2 | İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci | |
| 3 | İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler) | |
| 4 | İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler) | |
| 5 | Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri | |
| 6 | İletişim engelleri ve iletişim engellerini aşma yolları | |
| 7 | Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları | |
| 8 | İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişim | |
| 9 | İş Hayatında İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma ) | |
| 10 | İş Hayatında İletişim. (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma ) | |
| 11 | Grafik İletişim | |
| 12 | Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? | |
| 13 | Etik (Tarihi, Tanımları, Etik anlayışları, Niçin Etik? ) | |
| 14 | Mesleki Etik: Profesyonellik Nedir? Etik Sorgulama, Yükümlülükler, sorumluluklar, İletişimde Etik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aysun SARIYER, Genel İletişim ve Etik ders notları |
| Ders Kaynakları | 1-KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim 2-BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması 3-CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları 4-SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
| 4 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 5 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 16 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 17 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 18 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
| 19 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 20 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 21 | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 22 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 23 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 24 | Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme | ||||||
| 25 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 26 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 27 | Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 28 | lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 29 | Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| 30 | Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 31 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 32 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 33 | Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme | ||||||
| 34 | Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme | ||||||
| 35 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek | |||||||||||||||||||||||||
| 2 | İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak | |||||||||||||||||||||||||
| 3 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek | |||||||||||||||||||||||||
| 4 | Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak | |||||||||||||||||||||||||
| 5 | Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||||||||||
| 6 | Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek | |||||||||||||||||||||||||
| 7 | Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak | |||||||||||||||||||||||||
| 8 | Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||||||||||||||||
| 9 | Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 261 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||