| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Topluma Hizmet Uygulamaları | YBP 215 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulamalı olarak kazandırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | Soru-Cevap, | |
| 11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi | |
| 2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | |
| 3 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması | |
| 4 | Planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme | |
| 5 | Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama | |
| 6 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 7 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 8 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 9 | planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 10 | ara sınav | |
| 11 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
| 12 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
| 13 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması | |
| 14 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | |||||||||||||
| 2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | |||||||||||||
| 3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | |||||||||||||
| 4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | |||||||||||||
| 5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | |||||||||||||
| 6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
| 7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
| 8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
| 9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | |||||||||||||
| 10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | |||||||||||||
| 11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
| 12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | |||||||||||||
| 13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | |||||||||||||
| 14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 69 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||