| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Değerler Eğitimi | CGP 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ADEM TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Yaşlılara yönelik manevi destek uygulam örnekleri . Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
| Dersin İçeriği | Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. yaşlılık ve maneviyat ile ilgili kavramsal çerçeve. yaşlıların manevi ihtiyaçları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | |
| 2 | Değerler eğitimi dersinin içeriği | |
| 3 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | |
| 4 | Programlarda değerler | |
| 5 | Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi | |
| 6 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 7 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 8 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 9 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme | |
| 12 | Projeyi uygulama | |
| 13 | Projenin sunulması | |
| 14 | Projelerin değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020 |
| Ders Kaynakları | - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020 |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Degerler Egitimi ders notu.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | |||||||||||||
| 2 | Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. | |||||||||||||
| 3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | |||||||||||||
| 4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | |||||||||||||
| 5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 68 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||