| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Deontoloji | YBP 107 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları |
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Meslek etiği ile ilgili genel ve özel bilgilerin etkin öğreniminin desteklenmesi ve etik ilkelerin, etik karar verme becerilerinin, hasta ve sağlık çalışanı haklarının öğrenilmesi. |
| Dersin İçeriği | Ahlak ve etik kavramı,Etiğin tarihsel gelişimi,Meslek etiği ve mesleki değerler ,Etik ilkeler, Etik değerler, Sağlık çalışanı ve hasta hakları,Hasta savunuculuğu kavramı,Malpraktis ve yasal düzenlemeler, Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlarını Öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Hasta Haklarını Öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlar | |
| 2 | Sağlık Çalışanlarının Temel Değerleri | |
| 3 | Sağlık Bilimlerinde Etik Deontoloji ve Biyoetik | |
| 4 | Sağlık ve Etik | |
| 5 | Hasta Hakları | |
| 6 | Aydınlatılmış Onam | |
| 7 | Tıp Tarihine Yaklaşım | |
| 8 | Grup Çalışması | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Travmalı Hastaya Yaklaşımda Hukuki ve Etik Sorunlar | |
| 11 | Cinsel Saldırı Olgularının Hukuki ve Etik Boyutu | |
| 12 | Çocuk İstismarı Olgularının Hukuki ve Etik Boyutu | |
| 13 | Acil Bakım ve Ambulans Teknikerliği Yönünden Sağlık Mevzuatı | |
| 14 | Vaka Çalışması Enfeksiyon Hastalarını Klinik Belirti ve Bulgularına Göre Tanıyıp, Korunma Yollarının Öğrenilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlarını Öğrenir | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 |
| 2 | Hasta Haklarını Öğrenir | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||