| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Geriatrik Psikiyatri | YBP 120 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Program öğrencilerinin, yaşlılarda görülen psikiyatrik sorunlarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi, Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri, psikiyatrik yeme-içme ve uyku bozuklukları, nörozlar-psikozlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi üzerinde temel bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri ve bunlara bağlı yeme-içme ve uyku bozukluklarını tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bu tür psikiyatrik bozuklukları olan yaşlı bireylere yaklaşım geliştirme becerisi kazanma | Tartışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerine etkisi | |
| 2 | Yaşlanmanın psiko-sosyal yönleri ve yaşlılıkta kişilik değişiklikleri | |
| 3 | Yaşlılarda özellikle belirgin olan ve farklı karakteristik gösteren nörolojik rahatsızlıklar | |
| 4 | Yaşlılıkta depresyon ve diğer benzer problemler | |
| 5 | Yaşlılıkta anksiyete bozuklukları | |
| 6 | Yaşlılıkta bipolar bozukluklar | |
| 7 | Yaşlılıkta görülen psikotik bozukluklar | |
| 8 | Yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar | |
| 9 | Yaşlılıkta demans, Yaşlılıkta Alzheimer | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Yaşlılarda cinsel bozukluklar | |
| 12 | Madde bağımlılığı | |
| 13 | Yeme içme bozuklukları | |
| 14 | Uyku bozuklukları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Örnek T., Bayraktar E., Özmen E.; Geriatrik Psikiyatri; Saray Tıp Kitabevi; 1992, İzmir 2- Yüksel, N.; Ruhsal Hastalıklar; Hatipoğlu Yayınevi, 1995, Ankara. 3- Amerikan Psikiyatri Birliği : Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı (DSM-IV). Washington DC, 1994´ten çeviren Köroğlu, E., Hekimler Yayın Birliği, 1995. 4- Tuncer,S., Bayraktar,E., Özmen,E.: Organik Mental Bozukluklar. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları No:129, Ege Üniversitesi basımevi, Bornova-İZMIR. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi üzerinde temel bilgi sahibi olma | |||||||||||||
| 2 | Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri ve bunlara bağlı yeme-içme ve uyku bozukluklarını tanıma | |||||||||||||
| 3 | Bu tür psikiyatrik bozuklukları olan yaşlı bireylere yaklaşım geliştirme becerisi kazanma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||