| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Egzersiz Fizyolojisi ve Yaşlı Jimnastiği | MYO 239 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YAKUP YİĞİT |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. YAKUP YİĞİT, |
| Dersin Yardımcıları | Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı egzersiz esnasında ve sonrasında organizmada meydana gelen değişikler ve egzersize verilen yanıtlar, performans değişiklikleri hakkında bilginin aktarılmasıdır.
|
| Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde haftalık konular kısmında belirtilmiştir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapıları öğrenir. | Anlatım, | |
| 2 | Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanmayı öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 3 | Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizleri öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 4 | Solunum sistemi ve egzersizleri öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 5 | Dolaşım sistemi ve egzersiz,Hormonal sistem ve egzersizleri öğrenir. | Anlatım, | |
| 6 | Vitaminler ve Minareleri öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 7 | Aşırı antremanlılık halini öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 8 | Hareket, germe ve eklem hareketlerini öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 9 | Vücut mekaniğini öğrenir. | Anlatım, | |
| 10 | Su terapisi havuz jimnastiğini öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 11 | Üst ekstremiteleri öğrenir. | Anlatım, | |
| 12 | Bağ dokusu ve Kas gelişmelerini öğrenir. | Anlatım, | |
| 13 | Dirsek ve omuz yaralanmalarıni öğrenir. | Anlatım, | |
| 14 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapılar | |
| 2 | Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanma | |
| 3 | Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizler | |
| 4 | Solunum sistemi ve egzersizler | |
| 5 | Dolaşım sistemi ve egzersiz,Hormonal sistem ve egzersizler | |
| 6 | Vitaminler ve Minareler | |
| 7 | Aşırı antremanlılık hali | |
| 8 | Hareket, germe ve eklem hareketleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Sinir sistemi ve egzersiz fizyolojisi | |
| 11 | Su terapisi havuz jimnastiği | |
| 12 | Üst ekstremiteler | |
| 13 | Bağ dokusu ve has gelişmeleri | |
| 14 | Dirsek ve omuz yaralanmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Hjelm R. Draper, c, Spencer S. Anterior-İnferior, Capsular lengh İnsufficiency in the painful Shoulder. J Orthop Sports Phys Ther. 1996 Mar
Ders notları SABİS sistemine yüklenmiştir. |
| Ders Kaynakları | Ders notları SABİS sistemine yüklenmiştir. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapıları öğrenir. | |||||||||||||
| 2 | Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanmayı öğrenir. | |||||||||||||
| 3 | Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizleri öğrenir. | |||||||||||||
| 4 | Solunum sistemi ve egzersizleri öğrenir. | |||||||||||||
| 5 | Dolaşım sistemi ve egzersiz,Hormonal sistem ve egzersizleri öğrenir. | |||||||||||||
| 6 | Vitaminler ve Minareleri öğrenir. | |||||||||||||
| 7 | Aşırı antremanlılık halini öğrenir. | |||||||||||||
| 8 | Hareket, germe ve eklem hareketlerini öğrenir. | |||||||||||||
| 9 | Vücut mekaniğini öğrenir. | |||||||||||||
| 10 | Su terapisi havuz jimnastiğini öğrenir. | |||||||||||||
| 11 | Üst ekstremiteleri öğrenir. | |||||||||||||
| 12 | Bağ dokusu ve Kas gelişmelerini öğrenir. | |||||||||||||
| 13 | Dirsek ve omuz yaralanmalarıni öğrenir. | |||||||||||||
| 14 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 0 | 10 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||