| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yaşlı Beslenmesi | YBP 121 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ADEM TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yaşlılıkta meydana gelen değişiklikleri, enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini, sağlık sorunlarını öğrenmektir. |
| Dersin İçeriği | Yaşlılığın tanımı, sınıflandırılması, yaşlanma ile meydana gelen değişiklikler, yaşlılıkta enerji ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlılıkta görülen sağlık sorunları, beslenme önerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaşlanma Teorilerini açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikleri açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Yaşlılıkta Enerji ve Besin Maddesi Gereksinimlerini Açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesini yapabilir | Soru-Cevap, | |
| 5 | Beslenme eksikliğine bağlı Sağlık Sorunlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş -Tanımlar | |
| 2 | Yaşlılığın Demografisi | |
| 3 | Yaşlanma Teorileri | |
| 4 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikler I | |
| 5 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikler II | |
| 6 | Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinimi I | |
| 7 | Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinimi II | |
| 8 | Sağlıklı Beslenme Önerileri | |
| 9 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi I | |
| 10 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi II | |
| 11 | Sağlık Sorunları I | |
| 12 | Sağlık Sorunları II | |
| 13 | İlaç Kullanımı ve Beslenme | |
| 14 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - YAŞLILARDA BESLENME, YAŞLI BAKIMI, ÖN LİSANS PROGRAMI, DR. ÖĞR. ÜYESİ , ALEV YILDIRIM KESKİN, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ -GENEL BESLENME, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2768 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1726 T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2768 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1726, Editör Prof.Dr. Türkan KUTLUAY MERDOL
|
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Yaslilarda Beslenme ders notu.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yaşlanma Teorilerini açıklayabilir | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
| 2 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikleri açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | |
| 3 | Yaşlılıkta Enerji ve Besin Maddesi Gereksinimlerini Açıklayabilir | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
| 4 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesini yapabilir | |||||||||||||
| 5 | Beslenme eksikliğine bağlı Sağlık Sorunlarını açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
| 6 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemini açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||