| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Eğitimi | TDS 109 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel çevresel sorunları, çözüm yolları ve çevre koruma ile ilgili bilgi vermek ve bilinç oluşturmak |
| Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar; Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar; Besin zinciri ve besin ağı; Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler; Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri; Karasal ve sucul ekosistemler; İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları; Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma; Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları; Çevre ve sürdürülebilirlik, Çevresel kirleticiler ve etkileri, Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Çevre bilincine sahip olur |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Besin zinciri ve besin ağı | |
| 3 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler | |
| 4 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri | |
| 5 | Karasal ve sucul ekosistemler | |
| 6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları | |
| 7 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları | |
| 8 | Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma | |
| 9 | Çevresel kirleticiler ve etkileri | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Çevresel kirleticiler ve etkileri | |
| 12 | Çevresel kirleticiler ve etkileri | |
| 13 | Çevre ve sürdürülebilirlik | |
| 14 | Çevre korumacılık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -Environmental Protection Agency (epa.gov) -Shukla, S., Gupta, MK., Mahacan, A., Parmar, A., Kaur, B., Singh, C., Kumar, V., Environmental Education, 2023 -Wei-Ta Fang, , Arba'at Hassan, , and Ben A. LePage, The Living Environmental Education: Sound Science Toward a Cleaner, Safer, and Healthier Future,ISSN:2523-3092, Springer,2022 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||
| 2 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir | |||||||||||||
| 3 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir | |||||||||||||
| 4 | Çevre bilincine sahip olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 82 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||