| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Aktif Yaşlanma | YBP 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Psiko sosyal rehabiliitasyon Sağlık sosyolojisi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrenciler aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt edeceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Aktif yaşlanmaya giriş, Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aktif ve sağlıklı yaşlanmaya genel bir bakış | |
| 2 | Sosyal politika bağlamında yaşlanma | |
| 3 | Bilgi teknolojileri ve aktif yaşlanma | |
| 4 | Kuşaklar arası farklılıklar bağlamında aktif yaşlanma | |
| 5 | Mesleki açıdan aktif yaşlanma | |
| 6 | Aktif yaşlanmanın toplumsal belirleyenleri | |
| 7 | Toplumsal cinsiyet ve aktif yaşlanma | |
| 8 | Psiko sosyal açıdan aktif yaşlanma | |
| 9 | Yıl içi sınav | |
| 10 | Dijitalleşme ve aktif yaşlanma | |
| 11 | Aktif yaşlanmada koruyucu yaklaşımlar | |
| 12 | Aktif yaşlanmanın sosyal güvenlik boyutu | |
| 13 | Yaşam boyu öğrenme açısından aktif yaşlanma | |
| 14 | Aktif yaşlanmaya yönelik farklı uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları |
| Ders Kaynakları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
| 12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
| 13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek | |||||||||||||
| 2 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. | |||||||||||||
| 3 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. | |||||||||||||
| 4 | Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||