| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar | CGP 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri |
|
|
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | |
| Dersin Türü | Seçmeli | |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı |
|
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede ve Dünyada Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri Ve Yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında bilgilendirme ve model-yaklaşım- program kavramlarına giriş | |
| 2 | Türkiyede ve Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri Ve Yaklaşımları | |
| 3 | Montessori Metodu | |
| 4 | High Scope Programı | |
| 5 | Reggio Emilia Yaklaşımı | |
| 6 | Head Start Programı - Erken Head Start - Sure Start Programı | |
| 7 | Waldorf Yaklaşımı - Rudolf Steiner Pedagojisi | |
| 8 | Bank Street Yaklaşımı-Demokratik Okullar | |
| 9 | Yıl İçi Sınav | |
| 10 | Orman Okulları - Piramit Metodu | |
| 11 | Decroly Sistemi - Dalton Laboratuvar Planı - Jeneplan Okulları | |
| 12 | Ev Okulu Uygulaması - Te Whariki | |
| 13 | Emmi Pikler - Kamii De Vries - Escuela Nueva Modeli | |
| 14 | Türkiyede Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Model ve Yaklaşımları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aktan Acar, E. (Ed.). (2017). Erken çocukluk eğitimi mozaiği: Büyük düşünceler/fikirler, modeller ve yaklaşımlar. Nobel. Ed. DURMUŞOĞLU CANAN, Mine (2021). Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşım ve Programlar. Hedef Yayıncılık, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede ve Dünyada Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri Ve Yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 13 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||