| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Çevre | CGP 126 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çevre eğitiminin temel amacı, algılama düzeyde insanlarla tabiat arasında karşılıklı saygıya dayalı, çevreye zarar vermeyen davranışları üretecek şekilde sağlıklı bir iletişim kurabilmedir.
|
| Dersin İçeriği | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; erken çocukluk döneminde çevre eğitimi, kapsamı, içeriği; çevre eğitiminde yetişkinlerin, öğretmenin, eğitim ortamının ve eğitim programının rolü; erken çocukluk dönemi çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama ( geri dönüşüm, doğal afetler, çevre kirliliği, doğada yaşayan canlılar, hava, bitkiler, topraki su, enerji tasarrufu vs.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ilgili temel bilgieleri öğrenir | ||
| 2 | Çevreye karşı daha duyarlı ve dikkatli olma davranma ilgili bilgileri kavrar. | ||
| 3 | Çevre eğitiminin hangi aşamalardan geçtiğini kavrar | ||
| 4 | çevre eğitimin aşamalarını örneklerle açıklar | ||
| 5 | Yaşadığı evrendeki çevre sorunlarını anlar | ||
| 6 | Çevre sorunlarına karşı önlem alır | ||
| 7 | Çevre sorunlarına çözüm üretir. | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimin önemini kavrar | ||
| 10 | Erken çocuklukta Çevre eğitimin amaçlarını öğrenir. | ||
| 11 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi örnek çalışmaları öğrenir. | ||
| 12 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar | ||
| 13 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar | ||
| 14 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre Kavramı | |
| 2 | Çevre Bilinci Oluşturma | |
| 3 | Çevre Bilinci Oluşturma | |
| 4 | Çevre Eğitiminin Aşamaları | |
| 5 | Çevre Eğitiminin Aşamaları | |
| 6 | Çevre Sorunları | |
| 7 | Çevre Sorunları | |
| 8 | ||
| 9 | ARA SINAV Erken çocukluk döneminde Çevre Eğitimi | |
| 10 | Erken çocukluk döneminde Çevre Eğitiminin amaçları | |
| 11 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama Örnekleri | |
| 12 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama | |
| 13 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama | |
| 14 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Pegem Akademi; Olgan, R.; (2022).Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Anı Yayıncılık; G. OGELMAN H. (2021). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ilgili temel bilgieleri öğrenir | ||||||||||||||
| 2 | Çevreye karşı daha duyarlı ve dikkatli olma davranma ilgili bilgileri kavrar. | ||||||||||||||
| 3 | Çevre eğitiminin hangi aşamalardan geçtiğini kavrar | ||||||||||||||
| 4 | çevre eğitimin aşamalarını örneklerle açıklar | ||||||||||||||
| 5 | Yaşadığı evrendeki çevre sorunlarını anlar | ||||||||||||||
| 6 | Çevre sorunlarına karşı önlem alır | ||||||||||||||
| 7 | Çevre sorunlarına çözüm üretir. | ||||||||||||||
| 8 | Ara sınav | ||||||||||||||
| 9 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimin önemini kavrar | ||||||||||||||
| 10 | Erken çocuklukta Çevre eğitimin amaçlarını öğrenir. | ||||||||||||||
| 11 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi örnek çalışmaları öğrenir. | ||||||||||||||
| 12 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar | ||||||||||||||
| 13 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar | ||||||||||||||
| 14 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 2 | 2 | 4 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||