| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Değerler Eğitimi | CGP 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ADEM TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Yaşlılara yönelik manevi destek uygulam örnekleri . Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
| Dersin İçeriği | Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. yaşlılık ve maneviyat ile ilgili kavramsal çerçeve. yaşlıların manevi ihtiyaçları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | |
| 2 | Değerler eğitimi dersinin içeriği | |
| 3 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | |
| 4 | Programlarda değerler | |
| 5 | Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi | |
| 6 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 7 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 8 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 9 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme | |
| 12 | Projeyi uygulama | |
| 13 | Projenin sunulması | |
| 14 | Projelerin değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020 |
| Ders Kaynakları | - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020 |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Degerler Egitimi ders notu.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | ||||||||||||||
| 2 | Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. | ||||||||||||||
| 3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | ||||||||||||||
| 4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | ||||||||||||||
| 5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 68 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||