| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel İşletme | MYO 247 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletme yönetiminin temel kavramlarını açıklamak, işletmenin seçimi ve kuruluşu hakkında bilgi vermek ve işletme fonksiyonlarını detaylı bir şekilde açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | İşletme Biliminin Kapsamı, işletme ekonomisi ile ilgili kavramlar, işletmenin tanımı ve özellikleri, işletmelerin sınıflandırılması, işletme birlikleri, işletme fonksiyonları, yönetim, üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları yönetimi işlevi ve işletmelerin kuruluşu. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş(kuruluş) nedenini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | İşletmelerin anlaşma, birleşme, bütünleşme ve işbirliği şekillerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | İşletmelerin işlevlerini (fonksiyonlarını),birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin temel kavramları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 2 | İşletmenin kuruluş yerinin seçilmesi | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 3 | İşletmenin kuruluşu | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 4 | İşletmenin Fonksiyonları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 5 | İşletmenin Fonksiyonları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 6 | İşletmenin yönetim işlevi. İyi bir yöneticinin özellikleri nelerdir? Vaka çalışmaları. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 7 | şletmenin insan kaynakları fonksiyonu. İşletmeler için bir kaynak olarak insanların önemi nedir? Mevcut iş hayatından örnekler. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 8 | İşletmenin üretim fonksiyonu. Ne-nasıl üretilecek? Üretilen ürünün niteliğini belirlemede karar verici kimdir? Örnek incelemeler. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 9 | Yıl içi sınavı | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 10 | İşletmenin pazarlama işlevi. İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyar? | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 11 | İşletmenin muhasebe ve finans işlevi. İşletmeler için paranın önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgiler işletmeler için ne anlama geliyor? | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 12 | İşletmelerin Hukuki Yapısı | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 13 | Vaka analizleri-Güncel Olaylar. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 14 | Vaka analizleri-Güncel Olaylar. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları, powerpoint sunuları.
|
| Ders Kaynakları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi (2) Salih GÜNEY, Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademik Yayıncılık (3)Prof.Dr.M.Şerif ŞİMŞEK, Prof.Dr.Adnan Çelik, Genel İşletme, Seçkin Yayıncılık
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş(kuruluş) nedenini anlar | ||||||||||||||
| 2 | İşletmelerin anlaşma, birleşme, bütünleşme ve işbirliği şekillerini açıklayabilecektir. | ||||||||||||||
| 3 | İşletmelerin işlevlerini (fonksiyonlarını),birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||