| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yazışma Teknikleri | TDS 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İletişim ve Etik
|
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere resmi ve resmi olmayan yazışma tekniklerini öğretmektir |
| Dersin İçeriği | İyi bir yazışma sisteminin sağlanmasında yetki ve sorumluluğun kime ait olduğu, yazışma türleri, esasları, ifade usulü, yazı yazma kuralları, yazıların hazırlanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yazışma çeşit ve kurallarının öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yazışmalarda dil bilgisi ve imlâ yönünden düzenleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Dil ve anlatım bozuklukları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Resmi Yazı Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | İş Yazılarında Uyulacak Şekli Kurallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | İş Yazıları Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Özel Yazılar, Özgeçmiş ve Referans Mektupları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | Rapor ve Raporlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Rapor ve Raporlama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 13 | Evrak Hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | Postalama Şekilleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yazışma kavramı | |
| 2 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | |
| 3 | Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme | |
| 4 | Yazışmalarda dil bilgisi ve imlâ yönünden düzenleme | |
| 5 | Dil ve anlatım bozuklukları | |
| 6 | Resmi Yazı Çeşitleri | |
| 7 | İş Yazılarında Uyulacak Şekli Kurallar | |
| 8 | İş Yazıları Çeşitleri | |
| 9 | Özel Yazılar, Özgeçmiş ve Referans Mektupları | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Evrak Hizmetleri | |
| 12 | Postalama Şekilleri | |
| 13 | Rapor ve Raporlama | |
| 14 | Rapor Yazma Teknikleri ve Usulleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Yazışma Teknikleri, Dr. Halis GÖKDERE |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
| 9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | ||||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
| 12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
| 13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yazışma çeşit ve kurallarının öğrenilmesi | |||||||||||||
| 2 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | |||||||||||||
| 3 | Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme | |||||||||||||
| 4 | Yazışmalarda dil bilgisi ve imlâ yönünden düzenleme | |||||||||||||
| 5 | Dil ve anlatım bozuklukları | |||||||||||||
| 6 | Resmi Yazı Çeşitleri | |||||||||||||
| 7 | İş Yazılarında Uyulacak Şekli Kurallar | |||||||||||||
| 8 | İş Yazıları Çeşitleri | |||||||||||||
| 9 | Özel Yazılar, Özgeçmiş ve Referans Mektupları | |||||||||||||
| 10 | Yıl içi Sınavı | |||||||||||||
| 11 | Rapor ve Raporlama | |||||||||||||
| 12 | Rapor ve Raporlama | |||||||||||||
| 13 | Evrak Hizmetleri | |||||||||||||
| 14 | Postalama Şekilleri |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||