| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nükleer Tıp | İAY 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Radyoizotop/Radyonüklid maddelerin Nükleer tıpta kullanımı, Nükleer tıbbın hastalıkların teşhis ve tedavisinde kullanımı ile Nükleer tıp uygulamalarının öğrenimi |
| Dersin İçeriği | Nükleer Tıbbın önemi, Radyasyon fiziği, Radyasyon doz birimleri, Radyasyon sayım cihazları, Radyoizotoplar-radyofarmostik maddeler, Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması, Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri, Radyonüklid Metodları ve Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri, Radyoloji ve Radyoloji Uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Radyasyon fiziğini öğrenir | Anlatım, | |
| 2 | Radyasyon doz birimleri öğrenir | Anlatım, | |
| 3 | Radyasyon sayım cihazlarını ve kullanımını öğrenir | Anlatım, | |
| 4 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri öğrenir | Anlatım, | |
| 5 | Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenir | Anlatım, | |
| 6 | Radyoaktif kirlenmenin temizlenmesi öğrenir | Anlatım, | |
| 7 | Radyonüklid Metodlarını öğrenir | Anlatım, | |
| 8 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | |
| 9 | Radyoloji ve Radyoloji Uygulamalarını öğrenir | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nükleer Tıpa Giriş | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 2 | Radyasyon fiziği | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 3 | Radyasyon fiziği | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 4 | Radyasyon doz birimleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 5 | Radyasyon sayım cihazları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 6 | Radyoizotoplar-radyofarmostikler | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 7 | Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 8 | Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 9 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 10 | Yıl içi sınavı | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 11 | Radyonüklid Metodları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 12 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 13 | Radyoloji ve Uygulamaları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| 14 | Radyoloji ve Uygulamaları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Slayt Sunum |
| Ders Kaynakları | [1] Prof. Dr. Adalet, I.;Prof. Dr. Mudun, A.; Prof. Dr. Ünal, S.;N.; Doç. Dr. Türkmen, C.; Nükleer Tıp Ders Kitabı; İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5041. ISBN No: 978-975-404-902-2. İstanbul , 2012 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Radyasyon fiziğini öğrenir | |||||||||||||||
| 2 | Radyasyon doz birimleri öğrenir | |||||||||||||||
| 3 | Radyasyon sayım cihazlarını ve kullanımını öğrenir | |||||||||||||||
| 4 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri öğrenir | |||||||||||||||
| 5 | Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenir | |||||||||||||||
| 6 | Radyoaktif kirlenmenin temizlenmesi öğrenir | |||||||||||||||
| 7 | Radyonüklid Metodlarını öğrenir | |||||||||||||||
| 8 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir | |||||||||||||||
| 9 | Radyoloji ve Radyoloji Uygulamalarını öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||