| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel İşletme | MYO 247 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletme yönetiminin temel kavramlarını açıklamak, işletmenin seçimi ve kuruluşu hakkında bilgi vermek ve işletme fonksiyonlarını detaylı bir şekilde açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | İşletme Biliminin Kapsamı, işletme ekonomisi ile ilgili kavramlar, işletmenin tanımı ve özellikleri, işletmelerin sınıflandırılması, işletme birlikleri, işletme fonksiyonları, yönetim, üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları yönetimi işlevi ve işletmelerin kuruluşu. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş(kuruluş) nedenini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | İşletmelerin anlaşma, birleşme, bütünleşme ve işbirliği şekillerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | İşletmelerin işlevlerini (fonksiyonlarını),birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin temel kavramları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 2 | İşletmenin kuruluş yerinin seçilmesi | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 3 | İşletmenin kuruluşu | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 4 | İşletmenin Fonksiyonları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 5 | İşletmenin Fonksiyonları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 6 | İşletmenin yönetim işlevi. İyi bir yöneticinin özellikleri nelerdir? Vaka çalışmaları. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 7 | şletmenin insan kaynakları fonksiyonu. İşletmeler için bir kaynak olarak insanların önemi nedir? Mevcut iş hayatından örnekler. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 8 | İşletmenin üretim fonksiyonu. Ne-nasıl üretilecek? Üretilen ürünün niteliğini belirlemede karar verici kimdir? Örnek incelemeler. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 9 | Yıl içi sınavı | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 10 | İşletmenin pazarlama işlevi. İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyar? | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 11 | İşletmenin muhasebe ve finans işlevi. İşletmeler için paranın önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgiler işletmeler için ne anlama geliyor? | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 12 | İşletmelerin Hukuki Yapısı | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 13 | Vaka analizleri-Güncel Olaylar. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| 14 | Vaka analizleri-Güncel Olaylar. | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları, powerpoint sunuları.
|
| Ders Kaynakları | (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi (2) Salih GÜNEY, Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademik Yayıncılık (3)Prof.Dr.M.Şerif ŞİMŞEK, Prof.Dr.Adnan Çelik, Genel İşletme, Seçkin Yayıncılık
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş(kuruluş) nedenini anlar | |||||||||||||||
| 2 | İşletmelerin anlaşma, birleşme, bütünleşme ve işbirliği şekillerini açıklayabilecektir. | |||||||||||||||
| 3 | İşletmelerin işlevlerini (fonksiyonlarını),birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||