| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ergo Terapi | FZY 209 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ENES KARA |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. KADRİ ER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yaşlanma sürecinde yaşlının bağımsız yaşamını sürdürebilmeyi olanaklı kılmak,kendine yetebilmesini sağlamak,konsantrasyon ve iletişim yeteneğini geliştirmek veya iyileştirmek amacına yönelik aktivite düzenlemek ve uygulamak. |
| Dersin İçeriği | Uğraş Terapisi, Ergoterapi nedir?. Ergoterapinin Amaçları, Ergoterapi bu amaçları nasıl sağlar? Ergoterapi kapsamında tedavi edilen hastalıklar. Geriatri ve Ergoterapi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ergoterapinin (İş Uğraşı Tedavisi) Tanımı, Tarihçesini ve Teorilerini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 2 | Aktivite Analizi, Temel ve Yardımcı Günlük Yaşam Aktivitelerini kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Yaşlılık Kavramı ve Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Geriatride Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisini öğrenir. Ev içi düzenlemelemeleri yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Üst Ekstremite Ortopedik Sorunları ve Ergoterapisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Alt Ekstremite Ortopedik Sorunları Ergoterapisini ve Kardiyopulmoner Ergoterapiyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Mobilizasyona Yardımcı Aletlerin kullanımını ve Transfer Eğitimini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Nörolojik Hastalıklar ve Ergoterapisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Aktivite ve Çalışma Ergonomisi Prensiplerini kavrar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | Kognitif Temelli Aktiviteler ve Teknoloji Temelli Aktiviteler konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 11 | Digital Sağlık Uygulamalarında Ergoterapinin yerini öğrenir ve uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 12 | Serbest Zaman Okupasyonlarını öğrenir ve Hayvan Destekli Terapi Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 13 | Sanat ve Dans Temelli Aktiviteleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 14 | Araştırma Makalesine bakış açısı geliştirir ve Geriatride Ergoterapi Uygulama Örneklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri | |
| 2 | Aktivite Analizi, Temel ve Yardımcı Günlük Yaşam Aktiviteleri | |
| 3 | Yaşlılık Kavramı ve Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler | |
| 4 | Geriatride Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi, Ev içi düzenlemeler | |
| 5 | Üst Ekstremite Ortopedik Sorunları ve Ergoterapisi | |
| 6 | Alt Ekstremite Ortopedik Sorunları ve Kardiyopulmoner Ergoterapi | |
| 7 | Mobilizasyona Yardımcı Aletler ve Transfer Eğitimi | |
| 8 | Nörolojik Hastalıklar ve Ergoterapisi | |
| 9 | Aktivite Ergonomisi Prensipleri | |
| 10 | Kognitif Temelli Aktiviteler- Teknoloji Temelli Aktiviteler | |
| 11 | Digital Sağlık Uygulamaları ve Ergoterapi | |
| 12 | Serbest Zaman Okupasyonları ve Hayvan Destekli Terapi Uygulamaları | |
| 13 | Sanat ve Dans Temelli Aktiviteler | |
| 14 | Ergoterapi İçerikli Araştırma Makale Tartışması- Geriatride Ergoterapi Uygulama Örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Yayınlanmamış ders notları 2. Kudret YILDIRIM Yayınlanmamış ders notları 3. Dr. Alev Kılıçoğlu ders notları Demanslı Yıllara Değer Katan Aktiviteler İstanbul Büyükşehir |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ergoterapinin (İş Uğraşı Tedavisi) Tanımı, Tarihçesini ve Teorilerini öğrenir. | |||||||||||||||
| 2 | Aktivite Analizi, Temel ve Yardımcı Günlük Yaşam Aktivitelerini kavrar. | |||||||||||||||
| 3 | Yaşlılık Kavramı ve Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikleri öğrenir. | |||||||||||||||
| 4 | Geriatride Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisini öğrenir. Ev içi düzenlemelemeleri yapabilir. | |||||||||||||||
| 5 | Üst Ekstremite Ortopedik Sorunları ve Ergoterapisini öğrenir. | |||||||||||||||
| 6 | Alt Ekstremite Ortopedik Sorunları Ergoterapisini ve Kardiyopulmoner Ergoterapiyi öğrenir. | |||||||||||||||
| 7 | Mobilizasyona Yardımcı Aletlerin kullanımını ve Transfer Eğitimini uygulayabilir. | |||||||||||||||
| 8 | Nörolojik Hastalıklar ve Ergoterapisini öğrenir. | |||||||||||||||
| 9 | Aktivite ve Çalışma Ergonomisi Prensiplerini kavrar ve uygular. | |||||||||||||||
| 10 | Kognitif Temelli Aktiviteler ve Teknoloji Temelli Aktiviteler konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 11 | Digital Sağlık Uygulamalarında Ergoterapinin yerini öğrenir ve uygulayabilir. | |||||||||||||||
| 12 | Serbest Zaman Okupasyonlarını öğrenir ve Hayvan Destekli Terapi Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 13 | Sanat ve Dans Temelli Aktiviteleri öğrenir. | |||||||||||||||
| 14 | Araştırma Makalesine bakış açısı geliştirir ve Geriatride Ergoterapi Uygulama Örneklerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||