| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ve Prensipleri | FZY 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ENES KARA |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ENES KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Etik ve Ahlak tanim farkliligini anlatım; |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Fizik tedavi ve rehabilitasyonun prensiplerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Fizik tedavide etik kuralları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Etik kurallar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Dürüstlük ilkesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | arastirma yaparken etik kurallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | özürlü gruplari ve tanimlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | etik ilkelerin uygulama alanlari, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Araştırma etiği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 13 | hastaya verilmesi gereken bilgiler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | Özürlü gruplarinda etik kurallar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etik ve Ahlak tanim farkliligini anlatım | |
| 2 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hekim, hasta ve hasta yakini iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari etik ve ahlak | |
| 3 | Tarihçe medikal etik ve prensipleri, | |
| 4 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari | |
| 5 | Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, | |
| 6 | Etik kurallar, | |
| 7 | Dürüstlük ilkesi | |
| 8 | arastirma yaparken etik kurallar | |
| 9 | özürlü gruplari ve tanimlar | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | etik ilkelerin uygulama alanlari, | |
| 12 | Araştırma etiği | |
| 13 | hastaya verilmesi gereken bilgiler. | |
| 14 | Özürlü gruplarinda etik kurallar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders kitapları, internet kaynakları ile ders notları |
| Ders Kaynakları | Karaduman, Ayşe,Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi, İstanbul, 2016 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | |||||||||||||||
| 2 | Fizik tedavi ve rehabilitasyonun prensiplerini öğrenir | |||||||||||||||
| 3 | Fizik tedavide etik kuralları öğrenir | |||||||||||||||
| 4 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari | |||||||||||||||
| 5 | Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, | |||||||||||||||
| 6 | Etik kurallar, | |||||||||||||||
| 7 | Dürüstlük ilkesi | |||||||||||||||
| 8 | arastirma yaparken etik kurallar | |||||||||||||||
| 9 | özürlü gruplari ve tanimlar | |||||||||||||||
| 10 | Yıl içi Sınavı | |||||||||||||||
| 11 | etik ilkelerin uygulama alanlari, | |||||||||||||||
| 12 | Araştırma etiği | |||||||||||||||
| 13 | hastaya verilmesi gereken bilgiler. | |||||||||||||||
| 14 | Özürlü gruplarinda etik kurallar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||