| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ŞEYMA TRABZON, Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER, AYFER ALTAŞ, Yeşim Duygu Durgun, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı |
Tıbbi terminolojiye ilişkin temel bilgiler ve insan vücudunu oluşturan hareket, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital, sinir, endokrin ve duyu sistemlerine ilişkin terimlere yönelik temel bilgilerin kazanılması
|
| Dersin İçeriği | Hareket sistemi, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, sinir sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem, endokrin sistem ve duyu organları ile ilgili tıbbi terimler
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Sinir sistemi, endokrin sistemi ve duyu organlarının anatomik yapısı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tıbbi terminolojiye giriş | |
| 2 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
| 3 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
| 4 | Terim çeşitleri | |
| 5 | Tanısal terimler | |
| 6 | İlaç bilgisine ilişkin terimler | |
| 7 | Hareket sistemi terimleri | |
| 8 | Kan ve dolaşım sistemi terimler | |
| 9 | Solunum sistemi terimler | |
| 10 | Sindirim sistemi terimleri | |
| 11 | Ürogenital sistem terimleri | |
| 12 | Sinir sistemi terimleri | |
| 13 | Endokrin sistemi terimleri | |
| 14 | Duyu organları terimleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Ekinci, S., ve Hatipoğlu, H.G.Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Ankara, 2011. 2. Mutuş R., Pehlevan F. Sağlık Bilimleri için Tıbbi Terminoloji, Nobel, Ankara, 2019. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | |||||||||||||||
| 2 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||||
| 3 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | |||||||||||||||
| 4 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | |||||||||||||||
| 5 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | |||||||||||||||
| 6 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||||
| 7 | Sinir sistemi, endokrin sistemi ve duyu organlarının anatomik yapısı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||