| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Romatolojik Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | FZY 117 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Romatizmal hastalıkların sınıflaması, klinik bulguları,ağrı, inflamasyon, major laboratuar bulguları, değerlendirme, tedavi ve rehabilitasyondaki genel prensiplerin öğrenciler tarafından açıklanabilmesi ve romatolojide kullanılan ilaçların sıralanabilmesini sağlamaktır.
|
| Dersin İçeriği | Romatizmal hastalıkları değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, rehabilitasyonda koruyucu hizmetler, farklı romatizmal hastalıkların tanınması ve gerekli olan tedavi yaklaşımları.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Romatizmal hastalıklarda bakımı tanımlayabilecektir.. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Romatizmal hastalıkların bakımında hastaya olan yaklaşımları anlatabilecektir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Romatizmal Hastalıkların bakımında ağrı kavramını tanımlayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Romatizmal hastalıklarda uygulanıcak tedavi ve egzersiz hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Romatizmal hastalıkları biribirinden ayırt edebilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Romatizmal hastalıklarda planlanan fizyoterapi uygulamalarını tanımlıyabilicektir. | Anlatım, | |
| 7 | Geriatrik popülasyonda sık görülen kas iskelet sistemi hastalıklarını tanımlıyabilicektir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 9 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 10 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 11 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 12 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 13 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Getting to know, the purpose of the course, approach to the rheumatological patient | |
| 2 | General treatment principles in rheumatological diseases | |
| 3 | Changes in the musculoskeletal system in the geriatric population | |
| 4 | Rheumatoid arthritis and osteoarthritis care | |
| 5 | Gout, pseudogout and its care | |
| 6 | Osteoporosis and patient care | |
| 7 | Ankylosing spondylitis and its care | |
| 8 | Polymyalgia rheumatica and its care | |
| 9 | Systematic Lupus Erythematosus and Idiopathic inflammatory myopathies | |
| 10 | 1st midterm exam | |
| 11 | Infectious diseases: Septic arthritis, Viral arthritis, lymphatic disease, rheumatism with fever | |
| 12 | Fibromyalgia and myofascial pain syndrome | |
| 13 | Treatment and exercise in acute, subacute and chronic pain in rheumatic diseases | |
| 14 | An overview |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Güncel ders notları sabis üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Romatizmal hastalıklarda bakımı tanımlayabilecektir.. | |||||||||||||||
| 2 | Romatizmal hastalıkların bakımında hastaya olan yaklaşımları anlatabilecektir | |||||||||||||||
| 3 | Romatizmal Hastalıkların bakımında ağrı kavramını tanımlayabilecektir. | |||||||||||||||
| 4 | Romatizmal hastalıklarda uygulanıcak tedavi ve egzersiz hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 5 | Romatizmal hastalıkları biribirinden ayırt edebilecektir. | |||||||||||||||
| 6 | Romatizmal hastalıklarda planlanan fizyoterapi uygulamalarını tanımlıyabilicektir. | |||||||||||||||
| 7 | Geriatrik popülasyonda sık görülen kas iskelet sistemi hastalıklarını tanımlıyabilicektir. | |||||||||||||||
| 8 | ||||||||||||||||
| 9 | ||||||||||||||||
| 10 | ||||||||||||||||
| 11 | ||||||||||||||||
| 12 | ||||||||||||||||
| 13 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 85 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||