| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Isı ve Işık Bilgisi | FZY 103 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ENES KARA |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ENES KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fizyoterapide kullanılan ısı ve ışıkla ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Temel tanım ve kavramlar; Fizyoterapi kullanılan fiziksel ajanlar; Rehabilitasyonda kullanılan fiziksel ajanlar; Işıklı (UV ve IR) ajanlar; Sesli (ultrason, fonoforez) ajanlar; Kriyoterapi; Yüzeysel sıcaklık ajanları; Derin sıcaklık ajanları; Derin sıcaklık ajanları uygulama yöntemleri; Sıcaklık uygulamalarının fizyolojik etkileri; Örnek uygulamalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan fiziksel ajanları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan ajanların etkilerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel tanım ve kavramlar | |
| 2 | Fizyoterapi kullanılan fiziksel ajanlar | |
| 3 | Rehabilitasyonda kullanılan fiziksel ajanlar | |
| 4 | Işıklı (UV ve IR) ajanlar | |
| 5 | sesli (ultrason, fonoforez) ajanlar | |
| 6 | kriyoterapi | |
| 7 | yüzeysel sıcaklık ajanları | |
| 8 | derin sıcaklık ajanları | |
| 9 | derin sıcaklık ajanları uygulama yöntemleri | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Sıcaklık uygulamalarının fizyolojik etkileri | |
| 12 | Sıcaklık uygulamalarının fizyolojik etkileri | |
| 13 | Örnek uygulamalar | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
| 2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan fiziksel ajanları tanır | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
| 3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan ajanların etkilerini bilir | 3 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||