| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Beslenme Biyokimyası | TBK 506 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAYRULLAH YAZAR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HAYRULLAH YAZAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Beslenme biyokimyası bilgilerinin verilmesi. |
| Dersin İçeriği | Beslenme nedir? Besin elemanları, Enerjinin eldesi, enerjinin kullanımı, Yeme bozuklukları, bulimia, anoreksia, Beslenme şekilleri, oral, parenteral, Obesite ve leptin ilişkisi, Yaşlılıkta beslenme, Egzersiz-spor yapanda beslenme, Çocukluk çağında beslenme, Hipertansif hastanın beslenmesi, Diyabetik hastanın beslenmesi, Gebelikte beslenme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | Anlatım, | |
| 2 | Enerjinin eldesi, enerjinin kullanımını öğrenir | Anlatım, | |
| 3 | Dengeli beslenme, vitamin ve mineralleri öğrenir | Anlatım, | |
| 4 | Beslenme bozuklukları: obesiteyi tanımlar | Anlatım, | |
| 5 | Yeme bozuklukları, bulimia, anoreksiayı öğrenir | Anlatım, | |
| 6 | Beslenme şekilleri, oral, parenteral öğrenir | Anlatım, | |
| 7 | Çocukluk çağı ve yaşlılıkta beslenmeyi öğrenir | Anlatım, | |
| 8 | Hipertansif hastanın beslenmesini öğrenir | Anlatım, | |
| 9 | Diyabetik hastanın beslenmesini öğrenir | Anlatım, | |
| 10 | Gebelikte beslenmeyi öğrenir | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
| 2 | Enerjinin eldesi, enerjinin kullanımı | |
| 3 | Dengeli beslenme, vitamin ve mineraller | |
| 4 | Dengeli beslenme, vitamin ve mineraller | |
| 5 | Beslenme bozuklukları: obesite | |
| 6 | Yeme bozuklukları, bulimia, anoreksia | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Beslenme şekilleri, oral, parenteral | |
| 9 | Obesite ve leptin ilişkisi | |
| 10 | Yaşlılıkta ve çocukluk çağında beslenme | |
| 11 | Egzersiz-spor yapanda beslenme | |
| 12 | Hipertansif hastanın beslenmesi | |
| 13 | Diyabetik hastanın beslenmesi | |
| 14 | Gebelikte beslenme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Pichard A. Harvey. Pamela C. Champe. Lippincott’s Ullustrated Reviews. Biyokimya Çev. Ed. Engin Ulukaya 3. Baskı, Nobel; 2007 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | ||||||
| 2 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | ||||||
| 3 | Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | ||||||
| 4 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | ||||||
| 5 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | ||||||
| 6 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | ||||||
| 7 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | |||||||
| 2 | Enerjinin eldesi, enerjinin kullanımını öğrenir | |||||||
| 3 | Dengeli beslenme, vitamin ve mineralleri öğrenir | |||||||
| 4 | Beslenme bozuklukları: obesiteyi tanımlar | |||||||
| 5 | Yeme bozuklukları, bulimia, anoreksiayı öğrenir | |||||||
| 6 | Beslenme şekilleri, oral, parenteral öğrenir | |||||||
| 7 | Çocukluk çağı ve yaşlılıkta beslenmeyi öğrenir | |||||||
| 8 | Hipertansif hastanın beslenmesini öğrenir | |||||||
| 9 | Diyabetik hastanın beslenmesini öğrenir | |||||||
| 10 | Gebelikte beslenmeyi öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||