| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Enzimler | TBK 503 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATIMA BETÜL NOGAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Enzim bilgilerinin verilmesi |
| Dersin İçeriği | Enzimlerin sınıflandırılması, tepkime hızına etkileri, internasyonel ünite, katal, enzim tepkimesine katılan özgül gruplar, enzim aktivitesinin özgüllüğü, enzim-substrat tepkimesiyle ilgili hipotezlerler, enzim inhibisyonu, enzimlerin aktif bölgesi, enzimatik analizlerin tıpta ve endüstride kullanımı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Enzimlerin sınıflandırılmasının öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Enzimlerin hız, substrat ilişkisinin öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | İzoenzimlerin öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
| 2 | Enzimlerin sınıflaması | |
| 3 | Enzimlerin hız substrat ilişkisi | |
| 4 | İzoenzimler | |
| 5 | Allosterik enzimler | |
| 6 | Klinik önemi olan enzimler | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Akut koroner sendromda artan enzimler | |
| 9 | Karaciğer hastalıklarında artan enzimler | |
| 10 | Amilaz, lipaz | |
| 11 | Kompetatif inhibisyon | |
| 12 | Non kompetetif inhibisyon | |
| 13 | Un kompetetif inhibisyon | |
| 14 | Geri dönüşümsüz inhibisyonlar, Enzim substrat ilişkisi teorileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. David L. Nelson, Michael M. Cox Lehninger Biyokimyanın İlkeleri Çeviri Editörü Murat Elçin; 2013. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 2 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | X | |||||
| 3 | Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
| 4 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
| 5 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | X | |||||
| 6 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | X | |||||
| 7 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 |
| 2 | Enzimlerin sınıflandırılmasının öğrenilmesi | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 |
| 3 | Enzimlerin hız, substrat ilişkisinin öğrenilmesi | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 4 | İzoenzimlerin öğrenilmesi | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 15 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 115 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||