| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Ergonomi | ISG 506 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER POLAT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SEHER POLAT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye işyerinde ergonomiyi sağlamak için çalışma yerinin düzenlenmesi, organizasyon, fiziksel/biyolojik/psikolojik etmenler konularında bilgi vermek ve işyerinin ergonomik açıdan iyileştirilmesi için uzmanlık bilgi, tutum ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders Ergonominin tanımı önemi, İnsan Faktörleri ve İş verimliliği, Ergonomi ve İş Güvenliği ilişkisi, Çalışma Yerlerinin Ergonomik Tasarımı, İşyerlerinde Ergonomik inceleme, Endüstriyel toplum ve ergonomi, insan – makine sistemleri, ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özellikleri, iş organizasyonu, gürültü ve titreşim, iklim, aydınlatma, toz çalışma yeri ve düzenlenmesi uygulamalarını içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ergonominin ve iş verimliliğinin tanımını yapar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 2 | Ergonomi ve iş güvenliği ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | İşyerlerinde ergonomik incelemeler yapar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 4 | İnsan – Makine sistemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Gürültü, titreşim iklim, aydınlatma, tozun işverimliliğindeki önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 7 | Çalışma yerinin ergonomik açıdan düzenlemesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ergonominin tanımı | |
| 2 | İnsan Faktörleri ve İş verimliliği | |
| 3 | Ergonomi ve İş Güvenliği ilişkisi | |
| 4 | Çalışma yerlerinin ergonomik tasarımı | |
| 5 | İşyerlerinde Ergonomik inceleme | |
| 6 | İşyerlerinde Ergonomik inceleme | |
| 7 | Endüstriyel toplum ve ergonomi | |
| 8 | İnsan – makine sistemleri | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özellikleri | |
| 11 | İş organizasyonu, önemi | |
| 12 | Gürültü ve titreşim, | |
| 13 | İklim, aydınlatma, toz | |
| 14 | Çalışma yeri ve düzenlenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Ergonominin ve iş verimliliğinin tanımını yapar |
| 2 | Ergonomi ve iş güvenliği ilişkisini kurar |
| 3 | İşyerlerinde ergonomik incelemeler yapar |
| 4 | İnsan – Makine sistemlerini bilir |
| 5 | Ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özelliklerini bilir |
| 6 | Gürültü, titreşim iklim, aydınlatma, tozun işverimliliğindeki önemini bilir |
| 7 | Çalışma yerinin ergonomik açıdan düzenlemesini yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||