| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kamuoyu Araştırmaları ve Spss Uygulamaları | IHR 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Berkay Buluş |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders iletişim bilimlerinde kullanılan kamuoyu araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar. Anket formu hazırlanması ve uygulanması süreçlerini içerir. |
| Dersin İçeriği | Kamuoyu araştırması nedir? Niçin önemlidir? Kaç tür kamuoyu araştırması vardır? Anket sorularının hazırlanması ve örneklem seçimi, anketin uygulanması, verilerin işlenmesi, analiz ve raporlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma türlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyal araştırmalarda yöntem ve teknikleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kamuoyu araştırmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Örnek bir kamuoyu araştırması tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | SPSS ile veri analizi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve kamuoyu araştırmalarına giriş | |
| 2 | Kamuoyu araştırması nedir? Önemi nedir? | |
| 3 | Kamuoyu araştırmalarının dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi | |
| 4 | Kamuoyu araştırmaları çeşitleri | |
| 5 | Örneklem seçimi | |
| 6 | Planlama | |
| 7 | Tasarım | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulama | |
| 10 | Verilerin İşlenmesi | |
| 11 | Analiz | |
| 12 | Raporlama | |
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Öğrenci sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Metin Işık, Kamuoyu araştırmaları ders notları, 2023 |
| Ders Kaynakları | 1- Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper, Kamuoyu Araştırmaları, Eğitim Akadem 2- Türker Baş, Anket, Seçkin Yayınevi, 2003
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | ||||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma türlerini sıralar. | ||||||||||
| 2 | Sosyal araştırmalarda yöntem ve teknikleri bilir. | ||||||||||
| 3 | Kamuoyu araştırmalarını bilir. | ||||||||||
| 4 | Örnek bir kamuoyu araştırması tasarlar. | ||||||||||
| 5 | SPSS ile veri analizi yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||