| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Antibiyotik Duyarlılık Testleri | TMB 511 | 0 | 4 + 2 | 6 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE TOPTAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANDE TOPTAN, |
| Dersin Yardımcıları | Açık kaynaklar ve online kütüphaneler |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Enfeksiyon etkeni olan bakterilerin tedavilerinde kullanılan kimyasallar ve kullanımlarının öğretilmesi hedeflenmiştir. |
| Dersin İçeriği | Antibiyotiklerin sınıflandırılması, etki mekanizmaları, antibiyotik duyarlılık testleri, sonuçların yorumlanması, raporlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Antibiyotikler ve etki mekanizmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | MİK ve MBK kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Antibiyotik duyarlılık testlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Standardizasyon ve sonuçların yorumlanmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve laboratuvar kuralları | |
| 2 | Antibiyotik nedir? Antibiyotiklerin sınıflandırılması. Antibiyotik etki mekanizmaları | |
| 3 | Minimal inhibisyon konsantrasyon (MİK) | |
| 4 | Minimal bakterisidal konsantrasyon (MBK) | |
| 5 | Tüp dilüsyon yöntemi | |
| 6 | Agar dilüsyon yöntemi | |
| 7 | Disk difüzyon yöntemi | |
| 8 | Antimikrobiyal gradient metod (E-Test) | |
| 9 | Otomatik sistemler | |
| 10 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde standardizasyon | |
| 11 | Rutin uygulamalarda antibiyotiklerin seçilmesi | |
| 12 | Test sonuçlarının yorumlanması | |
| 13 | Mevcut antibiyotik duyarlılık yöntemleri ve geleceğe bakış | |
| 14 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde özellikli uygulamalar, yorumlanmarında çıkabilecek sorunlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Sherris Medical Microbiology, An Introduction to Infectious Diseases, 4th. ed., Kenneth J. Rhan, C. George Ray. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
| 2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
| 3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | ||||||
| 4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
| 5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
| 6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Antibiyotikler ve etki mekanizmalarını bilir. | 5 | 5 | ||||
| 2 | MİK ve MBK kavramlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | |||
| 3 | Antibiyotik duyarlılık testlerini bilir. | 5 | 5 | ||||
| 4 | Standardizasyon ve sonuçların yorumlanmasını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 9 | 9 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||