| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Viroloji | TMB 614 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | temel mikrobiyoloji almış olması beklenir |
| Önerilen Seçmeli Dersler | klinik viroloji immunoloji |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ, |
| Dersin Yardımcıları |
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Viruslerin yaptığı en önemli hastalıkları; virus özellikleri, bulaşma yolları, sıklıkları, tanısı, korunma ve tedavisi ile ilgili verileri aktarmak. |
| Dersin İçeriği | Temel virolojiye giriş, virusların yapısı, genetiği, DNA virusları, RNA virusları, prionlar, virionlar, viruslarda virulans faktörleri ve patogenezi, virüs enfeksiyonlarından korunma ve bulaş yolları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Temel Viroloji dersi, doktora öğrencilerinin virüslerin biyolojik özellikleri, replikasyon stratejileri, genetik yapıları, konak hücre ile etkileşimleri ve patogenez mekanizmaları hakkında ileri düzeyde bilgi edinmesini amaçlamaktadır. Ders kapsamında, DNA ve RNA virüslerinin yapısal özelliklerinden başlayarak viral genom organizasyonu, replikasyon döngüleri, viral onkogenez, antiviraller ve aşı stratejileri gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca güncel pandemi tehditleri, zoonotik virüsler, viral mikrobiyota ilişkileri ve yeni nesil tanı teknolojileri de tartışılmaktadır. Ders, temel kavramlarla birlikte araştırma odaklı düşünme, literatür okuma ve bilimsel sunum becerilerini geliştirmeye yöneliktir. |
| Ders Kaynakları | Altındiş M. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Nobel 2010 Altındiş M. Tıbbi Viroloji Nobel 2018
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | ||||||
| 2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
| 3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
| 4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | ||||||
| 5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | ||||||
| 6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
| 7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | ||||||
| 8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
| 9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
| 10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
| 11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
| 12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
| 13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
| 14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||