| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Transfüzyon Mkrobiyolojisi | TMB 613 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Transfüzyon Pratiği |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Kan Bankası Yönetimi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | PROF. DR. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | transfüzyon ile bulaşan etkenlerin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Hepatit B Hepatit C Sifiliz West Nil Virus Kırım Kongo Virus |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Transfüzyonla bulaşan bakteriyel enfeksiyonlar | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Kontamine kan transfüzyonunda gözlenen semptomlar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Diğer transfüzyonla bulaşan viral enfeksiyonlar | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Hepatitler | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | HIV | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Sifilis, EBV, Parvovirüs B 19, HPV 6 ve 8 | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Transfüzyonla bulaşan paraziter enfeksiyonlar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 8 | Fungal enfeksiyonlar, prionlar ve kontaminasyonu önleme | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 9 | Tarama testleri | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 10 | Doğrulama testleri (yardımcı testler) | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 11 | Havuz yöntemli moleküler testler | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 12 | Okült hepatitler, artan risk | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 13 | Hepatitlerde serolojik ve moleküler testlerin gözden geçirilmesi | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Transfüzyonla bulaşan bakteriyel enfeksiyonlar | |
| 2 | Kontamine kan transfüzyonunda gözlenen semptomlar | |
| 3 | Diğer transfüzyonla bulaşan viral enfeksiyonlar | |
| 4 | Hepatitler | |
| 5 | HIV | |
| 6 | Sifilis, EBV, Parvovirüs B 19, HPV 6 ve 8 | |
| 7 | Transfüzyonla bulaşan paraziter enfeksiyonlar | |
| 8 | Fungal enfeksiyonlar, prionlar ve kontaminasyonu önleme | |
| 9 | Tarama testleri | |
| 10 | Doğrulama testleri (yardımcı testler) | |
| 11 | Havuz yöntemli moleküler testler | |
| 12 | Okült hepatitler, artan risk | |
| 13 | Hepatitlerde serolojik ve moleküler testlerin gözden geçirilmesi | |
| 14 | kan bankacılığında mikrobiyoloji laboratuvarı organizasyonu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | hemovijilans hemşireliği ve transfüzyon güvenliği kitabı Simon TL, McCullough J, Snyder EL, Solhem BG : Rossis's principles of tranfusion medicine, 5.th ed. Chienster, wileyblackwell, 2016 |
| Ders Kaynakları | hemovijilans hemşireliği ve transfüzyon güvenliği kitabı Simon TL, McCullough J, Snyder EL, Solhem BG : Rossis's principles of tranfusion medicine, 5.th ed. Chienster, wileyblackwell, 2016 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
| 2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
| 3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
| 4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
| 5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
| 7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
| 8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
| 10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
| 11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
| 14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Transfüzyonla bulaşan bakteriyel enfeksiyonlar | ||||||||||||||
| 2 | Kontamine kan transfüzyonunda gözlenen semptomlar | ||||||||||||||
| 3 | Diğer transfüzyonla bulaşan viral enfeksiyonlar | ||||||||||||||
| 4 | Hepatitler | ||||||||||||||
| 5 | HIV | ||||||||||||||
| 6 | Sifilis, EBV, Parvovirüs B 19, HPV 6 ve 8 | ||||||||||||||
| 7 | Transfüzyonla bulaşan paraziter enfeksiyonlar | ||||||||||||||
| 8 | Fungal enfeksiyonlar, prionlar ve kontaminasyonu önleme | ||||||||||||||
| 9 | Tarama testleri | ||||||||||||||
| 10 | Doğrulama testleri (yardımcı testler) | ||||||||||||||
| 11 | Havuz yöntemli moleküler testler | ||||||||||||||
| 12 | Okült hepatitler, artan risk | ||||||||||||||
| 13 | Hepatitlerde serolojik ve moleküler testlerin gözden geçirilmesi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||