| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TMB 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Mustafa ALTIDİŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | TIPTA TEMEL ARAŞTIRMA TİPLERİ, EPİDEMİYOLOJİK ÇALIŞMALAR , KLİNİK/FAZ ÇALIŞMALARI-PLANLAMASI, DENEYSEL HAYVAN MODELLERİNİN ÖĞRETİLMESİDİR. |
| Dersin İçeriği | 1. TIPTA TEMEL ARAŞTIRMA TİPLERİ 2. EPİDEMİYOLOJİK ÇALIŞMALAR 3. KLİNİK/FAZ ÇALIŞMALARI-PLANLAMASI 4. DENEYSEL HAYVAN MODELLERİ 5. PROJE NASIL YAZILIR(TUBİTAK VE GENEL FELSEFE FİNER PUKS KURALLARI) 6. ARAŞTIRMA PROJELERİNDE BÜTÇE-MALİYET - 7. ULUSAL VE ULUSLARARASİ PROJE KAYNAKLARİ FONLAR 8. BİLİMSEL MAKALENİN BÖLÜMLERİ(YAZARKEN NELERE DİKKAT EDELİM) 9. BİLİMSEL MAKALE NASİL YAYINLANIR? 10. İSTATİSTİKSEL ANALİZ YÖNTEMLERİ VE UYGUN İSTATİSTİKSEL TEST SEÇİMİ- F 11. MAKALE NASIL DEĞERLENDİRİLİR?(HAKEMLİK) 12. ELEŞTİRMEN GÖRÜŞLERİNE NASIL CEVAP VERİLİR? 13. META ANALİZ, POWER ANALİZ VE SİSTEMATİK DERLEME - 14. SAĞLIK ARAŞTIRMALARINDAKİ ETİK DEĞERLER(İNTİHAL VE DİĞER KONULAR) 15. POSTER / SÖZLÜ SUNU İNCELİKLERİ |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | TIPTA TEMEL ARAŞTIRMA TİPLERİ | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | PROJE NASIL YAZILIR | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | KLİNİK/FAZ ÇALIŞMALARI-PLANLAMASI | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | BİLİMSEL MAKALENİN BÖLÜMLERİ | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | PROJE NASIL YAZILIR | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | ETİK DEĞERLER | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar | |
| 2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar | |
| 3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri | |
| 4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler | |
| 5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı | |
| 6 | Bilimsel Etik İlkeler | |
| 7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
| 8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | |
| 9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
| 10 | Proje Yönetimi | |
| 11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme | |
| 12 | İlgili sektör bağlantılı seminerler | |
| 13 | Seminer çalışmaları | |
| 14 | Seminer çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bilimsel Arştırma Yöntemleri - Adile Aşkım Kurt TC ANADOLU ÜN‹VERS‹TES‹ YAYINI NO: 2750 AÇIKÖ⁄RET‹M FAKÜLTES‹YAYINI NO: 1708
AÇIKÖ⁄RE T‹M FAKÜLTES‹OKULÖNCES‹ Ö⁄RETMENL‹⁄‹ L‹SANS PROGRAMI
B‹L‹MSEL ARAfiTIRMA YÖNTEMLER‹ |
| Ders Kaynakları | Bilimsel Arştırma Yöntemleri - Adile Aşkım Kurt |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
| 2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
| 3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
| 4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
| 5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
| 7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
| 8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
| 10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
| 11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
| 14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | TIPTA TEMEL ARAŞTIRMA TİPLERİ | 5 | |||||||||||||
| 2 | PROJE NASIL YAZILIR | 5 | |||||||||||||
| 3 | KLİNİK/FAZ ÇALIŞMALARI-PLANLAMASI | 5 | |||||||||||||
| 4 | BİLİMSEL MAKALENİN BÖLÜMLERİ | 5 | |||||||||||||
| 5 | PROJE NASIL YAZILIR | 5 | |||||||||||||
| 6 | ETİK DEĞERLER | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|