| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Moleküler Viroloji | TMB 622 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | VİROLOJİ |
| Önerilen Seçmeli Dersler | KLİNİK VİROLOJİ |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | PROF. DR. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Viral enfeksiyonların tanısında kullanılan moleküler yöntemler ve analizler hakkında bilgilendirmek |
| Dersin İçeriği | Viral enfeksiyonların tanısında hızlı ve güvenilir bir tanı yöntemi olan moleküler yöntemler bu derste işlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Moleküler virolojiye giriş | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Viral nükleik asit replikasyonu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Viral Repliksayon (Çoğalma) Stratejileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Moleküler tanı yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Viral enfeksiyonların tanısında nükleik asit testleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | PCR Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | PCR Çeşitleri | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Diğer moleküler viral tanı testleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Virüsler arasındaki genetik rekombinasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | Viral gen ürünleri arasındaki ilişki | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | Rekombinant DNA teknolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 13 | Sekanslama yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 14 | Yeni nesil Sekanslama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Moleküler virolojiye giriş | |
| 2 | Viral nükleik asit replikasyonu | |
| 3 | Viral Repliksayon (Çoğalma) Stratejileri | |
| 4 | Moleküler tanı yöntemleri | |
| 5 | Viral enfeksiyonların tanısında nükleik asit testleri | |
| 6 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) | |
| 7 | PCR Çeşitleri | |
| 8 | PCR Çeşitleri | |
| 9 | Diğer moleküler viral tanı testleri | |
| 10 | Virüsler arasındaki genetik rekombinasyon | |
| 11 | Viral gen ürünleri arasındaki ilişki | |
| 12 | Rekombinant DNA teknolojisi | |
| 13 | Sekanslama yöntemleri | |
| 14 | Yeni nesil Sekanslama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Principles of Molecular Virology (Alan J. Cann) |
| Ders Kaynakları | Principles of Molecular Virology (Alan J. Cann) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
| 2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
| 3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
| 4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
| 5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
| 7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
| 8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
| 10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
| 11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
| 14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Moleküler virolojiye giriş | ||||||||||||||
| 2 | Viral nükleik asit replikasyonu | ||||||||||||||
| 3 | Viral Repliksayon (Çoğalma) Stratejileri | ||||||||||||||
| 4 | Moleküler tanı yöntemleri | ||||||||||||||
| 5 | Viral enfeksiyonların tanısında nükleik asit testleri | ||||||||||||||
| 6 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) | ||||||||||||||
| 7 | PCR Çeşitleri | ||||||||||||||
| 8 | PCR Çeşitleri | ||||||||||||||
| 9 | Diğer moleküler viral tanı testleri | ||||||||||||||
| 10 | Virüsler arasındaki genetik rekombinasyon | ||||||||||||||
| 11 | Viral gen ürünleri arasındaki ilişki | ||||||||||||||
| 12 | Rekombinant DNA teknolojisi | ||||||||||||||
| 13 | Sekanslama yöntemleri | ||||||||||||||
| 14 | Yeni nesil Sekanslama |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||